سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی یزد از راه‌اندازی دبیرخانه رویداد بین‌المللی ثبت یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو خبر داد.

مصطفی سپهری گفت: دبیرخانه ثبت یزد تا پایان سال به برگزاری رویداد‌های متنوع و برنامه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری با محوریت ثبت جهانی و بافت جهانی و تاریخی ادامه خواهد داد.

او گفت: ثبت جهانی یزد یکی از رویداد‌های مهم تاریخ یزد به شمار می‌رود که از نظر جایگاه و اهمیت برای خواص و عوام تأثیرگذار است.

به گفته سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد: برنامه‌های متعدد و رویداد‌های متنوعی تدوین شده که شامل رویداد‌هایی در حوزه‌های گردشگری شهری، گردشگری رصد، گردشگری ورزشی و … می‌شود و می‌تواند جوامع مختلف را در برداشته باشد.

سپهری گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا این رویداد را با حضور سفرا، متولیان گردشگری و میراث فرهنگی کشور، مسئولان استان و همچنین فعالان و دغدغه‌مندان حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی کشور در باغ دولت آباد برگزار کنیم.

به گفته او، یزد به‌عنوان شهر جهانی باید از این فرصت بهترین بهره‌برداری را داشته باشد که با برگزاری این رویداد در نظر داریم تا برنامه‌های متنوع را با محوریت ثبت جهانی، در بافت جهانی، عرصه و حریم این بافت برگزار کنیم و این دبیرخانه تا پایان سال نیز به فعالیت‌های خود ادامه بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار