جشنواره بین المللی فرهنگ ملل از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مولوی معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی (ره) و سرپرست کل جشنواره گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل هر ساله توسط یکی از دانشگاه‌های کشور که مجوز پذیرش دانشجویان خارجی را دارند برگزار می‌شود و این جشنواره رسالت سنگینی بر عهده دانشگاه و تمام سازمان‌ها و ادارات استان گذاشته است.

در این جشنواره میزبان دانشجویان بین المللی حاضر در دانشگاه‌های سراسر کشور هستیم.

۹۰ دانشگاه در سراسر کشور مجوز پذیرش دانشجوی خارجی دارند که تمامی دانشجویان خارجی این دانشگاه‌ها برای حضور در این جشنواره دعوت شدند.

در حاشیه این جشنواره ۳۰ غرفه برگزار می‌شود که بخشی از ان‌ها به دانشجویان و بخش دیگر به سازمان‌ها برای نمایش دستاوردهایشان اختصاص دارد.

۸۰ مسئول کشوری و استانی و بیش از ۴۰ سفیر و ۴۰ رایزن فرهنگی برای حضور در این جشنواره دعوت شده اند.

این جشنواره از ۷ و ۳۰ صبح آغاز و تا ۲۰ شب با اجرای برنامه‌های متنوع و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی اجرا می‌شود و همچنین در مدت زمان برگزاری این جشنواره میهمانان خارجی از اماکن گردشگری استان قزوین بازدید می‌کنند.

این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم کشور‌های مختلف، عمق بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، بسترسازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی و علمی با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت بین فرهنگ‌های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیرایرانی در بستر فرهنگی و در نهایت جذاب سازی دانشگاه‌های ایران برای دانشجویان غیرایرانی برگزار می‌شود.

به هر کدام از ملیت‌های حاضر در این جشنواره یک غرفه برای معرفی نماد‌های فرهنگی کشورشان اختصاص داده شده است و محتوای این غرفه‌ها توسط دانشجویان با حمایت دانشگاه بین المللی امام خمینی محیا می‌شود.

معرفی صنایع دستی، دل نوشته نویسی، سخنوری، شعرگویی و معرفی مفاخر آن کشور‌ها از جمله اهداف برگزاری غرفه‌های معرفی فرهنگ ملل در حاشیه برگزاری این جشنواره است.

بخشی از غرفه‌ها به سازمان‌های پشتیبانی کننده جشنواره برای معرفی دستاورد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص دارد تا پیشرفت‌های فناورانه کشور را در فضای سنت و مدرنیته به نمایش بگذارند و دستاورد‌های علمی استان را تببین کنند.

در این جشنواره آمادگی کامل برای پذیرایی از ۳ هزار دانشجوی بین المللی سراسر کشور را داریم و به طور متوسط روزانه هزار دانشجوی بین المللی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.