معاون آموزش و پرورش کرمانشاه از اجرای طرح مدرسه تابستانی در کرمانشاه از نیمه دوم تیرماه خبر داد.

علی مرادی گفت این طرح به منظور تعمیق و تثبیت یادگیری و نیز جبران افت تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان کرمانشاه قابل اجرا است.  این طرح به تمام مراکز آموزشی ابلاغ شده و در اولین فرصت هر منطقه باید پایگاه و گروه فعالیتی خود را تشکیل داده و طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۶ تیر ماه به بعد فعالیت خود را آغاز کنند.

مرادی گفت: این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه داشته، تصریح کرد: در تمام مدارسی که طرح را اجرا می‌کنند باید آمار دانش آموزانی که نیاز به شرکت در این کلاس‌ها را دارند مشخص کرده و با تمایل دانش آموزان و اولیای آن‌ها به دانش آموزان آموزش لازم را بدهند. در هر منطقه بر حسب نیاز در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم تنها برای چهار درس پایه و مورد نیازی که لزوم بیشتری در یادگیری آن‌ها وجود دارد کلاس‌های تابستانی را به صورت رایگان برای دانش آموزان برگزار خواهند کرد.

به گفته مرادی، دانش آموزانی که در نمره پایانی خود دچار افت و یا موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند با شرکت در این دوره و پشت سر گذاشتن آزمون پایانی آن می‌توانند افت تحصیلی را جبران و ترمیم نمرات پایانی خردادماه را داشته باشند. مدت زمان برگزاری طرح مدرسه تابستانی ۴۰ الی ۴۵ روز بوده که در ۶ روز هفته کلاس‌های آن با حداقل ۳۰ ساعت و حداکثر ۳۶ آموزش باید برگزار شود. ظرفیت هر کلاس در این طرح ۲۰ نفر بوده که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و تنها با رضایت دانش آموزان آموزش لازم صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.