مهم‌ترین حوادث ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف لندکروز قاچاق در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از توقیف خودرو لندکروز قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر ورود یک دستگاه خودرو لندکروز قاچاق از مبادی غیر رسمی، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مکان تردد این خودرو را شناسایی و توقیف و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ حبیبی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره تخصصی تشخیص هویت مشخص شد پلاک خودرو دست نویس و جعلی  است و خودرو از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده است و ارزش این خودرو قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان، ۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف خودرو حامل ۲۱۳ رأس احشام قاچاق

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۲۱۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، ۴ دستگاه خودرو کامیون حامل احشام را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۲۱۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل می‌باشد که در این خصوص خودرو‌ها توقیف و ۴ متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج گفت: کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۴۰ کیلوگرم تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۰ کیلو تریاک دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی داراب ضمن تعامل با ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از خودرو توقیف شده، ۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان خودرو در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق و کشف خودرو مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: ماموران کلانتری مرکز این فرماندهی با انجام طرح مهار و اجرای ایست و بازرسی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو رانا با ۳ نفر سرنشین مشکوک و فرمان توقف داده که راننده با بی اعتنایی به مسیر خود ادامه داده و پس از تعقیب و گریز طی عملیاتی خودرو موصوف را متوقف کردند.

او گفت: با توجه به استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از استان چهار محال و بختیاری بوده که در همین ارتباط راننده و یک نفر از سرنشینان خودرو دستگیر و جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان انتقال داده شد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه خودرو مکشوفه پس از احراز هویت مالکیت مالباخته به وی تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند و تلاش پلیس برای دستگیری متهم سوم ادامه دارد.

دستگیری سارق تجهیزات باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از دستگیری یک سارق و اعتراف وی به ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از تجهیزات باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی سطح شهرستان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او گفت: مأموران با انجام یکسری اقدامات پلیسی و بررسی‌های میدانی یک سارق سابقه دار را شناسایی و پس ازهماهنگی با مرجع قضائی، وی را دستگیر کردند.

سرهنگ روستا با اشاره به این که متهم در بازجویی‌های اولیه به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ سید محمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه خودرو کامیون مشکوک و برای بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از خودروها، مقدار ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق که در باک‌های تعبیه شده اضافی جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: در این خصوص خودرو‌ها توقیف و ۳ متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ یوسفی گفت: ارزش سوخت کشف شده برابر نظریه کارشناسان ۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برآورد شده است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند.

کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از زمان اوقات فراغت دانش آموزان

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی در ایام اوقات فراغت دانش آموزان به خانواده‌ها هشدار داد.

کارمند رتبه ۱۶ مهدی نعمایی گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان، کلاهبرداری از طریق آگهی‌های جعلی و اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌هایی مانند ارائه خدمات به منظور پر نمودن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شایع می‌شود.

او گفت: مجرمان اینترنتی با سوء استفاده از نیاز خانواده‌ها به ثبت نام در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، با ساختن صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران مجازی کرده و با ترفند فیشینگ، اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

نعمایی با توصیه به خانواده‌هایی که قصد خرید‌های اینترنتی را دارند، تاکید کرد: در هنگام خرید توجه داشته باشند که در صورت مشاهده هرگونه آگهی‌های تبلیغاتی فروش اجناس و وسایل، حتماً اقدامات لازم در مورد اصالت صفحه را انجام داده و در نهایت پس از اطمینان از صحت مورد مذکور اقدام به انجام معامله کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با هشدار به کلاهبرداران فضای مجازی، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش "گزارشات مردمی" در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار