اتحادیه اروپا: واردات نفت از روسیه را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم برای افزایش فشار بر بخش انرژی روسیه و کاهش واردات نفت تا ۹۰ درصد خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان آنکه تحریم‌های کنونی علیه روسیه، رئیس‌جمهور این کشور را هدف گرفته و موفق بوده‌، از تداوم این فشار و کاهش واردات نفت روسیه تا ۹۰ درصد خبر داد.

پایگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصاحبه امروز (یک‌شنبه) بورل را منتشر کرد و مدعی شد: «از آنجایی که روسیه عمدا قوانین بین‌المللی را با حمله به اوکراین نقض کرده، اتحادیه اروپا شش بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده است. اقدامات ما اکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر و ۹۸ نهاد در روسیه و همچنین تعداد قابل توجهی از بخش‌های اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد. این تحریم‌ها با هماهنگی اعضای گروه ۷ به تصویب رسید. اثربخشی این تحریم‌ها را در این می‌توان دید که بیش از ۴۰ کشور دیگر آن‌ها را پذیرفته یا اقدامات مشابهی را انجام داده‌اند.»

بورل در بخش بعدی سخنان خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۲، واردات نفت روسیه را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد و به سرعت هم در حال کاهش واردات گاز است. او در ادامه مدعی شد: «این تصمیمات به تدریج ما را از وابستگی رها می‌کند، این وابستگی‌ها مدت‌ها مانع انتخاب‌های سیاسی ما در مواجهه با تهاجم ولادیمیر پوتین شده است. پوتین احتمالا فکر می‌کرد به دلیل وابستگی انرژی، اروپا نمی‌تواند مسیر تحریم را پیش گیرد. این تصمیم اختلال‌هایی در برخی سیستم‌های ما و دیگر کشور‌ها موجب خواهد شد. اما این بهایی است که باید پرداخت کنیم تا از دموکراسی‌ها و قوانین بین المللی خود دفاع کنیم، البته ما اقدامات لازم را برای مقابله با این مشکلات در همبستگی انجام می‌دهیم.»

پیش از این «آنتونی آلبنیزی» نخست‌وزیر استرالیا، در سفر خود به کی‌یف اعلام کرد قصد دارد واردات طلا از روسیه را ممنوع کرده و خودرو‌های زرهی به اوکراین ارسال کند.

ازطرفی اتحادیه اروپا در حال کار بر روی تحریم‌هایی جدید به منظور هدف قرار دادن طلای روسیه است که با هدف مهار بیشتر منابع درآمدی مسکو و در جهت گام گروه هفت انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۳ تير ۱۴۰۱
مسوول سیاست خارجی اروپاییها چقدر عقده ای است . بغض خفه ات نکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۱
حالا تا 90 درصد کاهش بدید اگه بتونید و کشورتون و مردمتون بهم نریزن و یا زمستون زغال سنگ بشه چند صد دلار و... مونده که لاف بیاید !
همین الان تابستونه و گرونی بنزین و غلات و... صدای همه مردمتونو درآورده و اینبار به جای دستمال توالت باید برای یه کیک یا بیسکوئیت یا یه 4 لیتری نفت یا یه کپسول پیک نیکی گاز برای گرم کردن خودشون همدیگه را بکشند!
زمستون که شد اونوقته که پوتین میگه گاز و نفت کلا فروشی ندارم یا قیمتش 200 برابر اونم با کوله بران باید ببرید نه نفتکش و کشتی و... و ضمنا میگه ؛
میگه وقتی که جیک جیک مستونتون بود فکر زمستونتون نبود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۱
نگفت اون نود درصدی که کم میکنن که نزدیک هفت نیلیون بشکه نفت میشه رو از کجا میخوان جایگزین کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۱
بهترین کار همینه ولی این کار باعث میشه چین مفت خور سوخت خیلی ارزون تر بدست بیاره لازمه یک فکری هم برای این چین هم بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ تير ۱۴۰۱
اونوقت آمریکا و نوچه هاش حتما جزئ مفت خورها نیستن نه ؟؟!
آخرین اخبار