رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: یکی از چالش‌های مهم پیش روی دستگاه قضایی حجم بالای ورودی و اطاله دادرسی است.

محمدرضا حداد گفت: باید با بهره گیری از نهاد‌های سازشی بر چالش اطاله دادرسی غلبه کرد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: تقویت شورا‌های حل اختلاف و همچنین نهاد‌های میانجی گری و داوری از جمله راهکاری تعیین شده در سند تحول و تعالی در جهت کاهش اطاله دادرسی است.

به گفته این مسئول قضایی: ترغیب مردم به صلح و سازش از طریق مراجعه به شورا‌های حل اختلاف و نهاد‌های میانجی گری و سازشی از جمله راهکار‌هایی است که در سند تحول به آن اشاره شده است.

محمدرضا حداد، رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد در اولین جشنواره "گذشت" و تقدیر از صلح یار برتر استان یزد این مطالب را بیان کرد.

حداد، مردمی بودن را از مهمترین شاخصه‌های شورا‌های حل اختلاف دانست و گفت: قطعا حل مشکل مردم به دست خود مردم کمترین آسیب را برای جامعه و جلب رضایت شهروندان را به همراه خواهد داشت.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد با اشاره به موفقیت‌های خوب استان در حوزه صلح و سازش گفت: کسب رتبه دوم استان در کشور در حوزه صلح و سازش نشأت گرفته از فرهنگ غنی حاکم براستان است.

حداد گفت: امروز در همه زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان یک شعبه و در مجموع ۶ شعبه شورا حل اختلاف در حال فعالیت است.

حداد با بیان اینکه ۹۰ درصد ورودی به شعبه‌های شورا‌های حل اختلاف در زندان‌ها منجر به سازش می‌شود، گفت: در یک سال گذشته با ورود شورا‌های صلحی ۱۷ فقره پرونده قتل نفس با رضایت اولیا دم منجر به گذشت شده.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در یکسال گذشته بیش از ۶۰۰ نفر زندانی به همت شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و بازداشت گاه‌های استان موجبات آزادی آن‌ها فراهم شده است.

به گفته او: در سال گذشته بیش از ۷۲ هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف شده و با عملکرد مثبت بیش از این عدد مورد رسیدگی و مختومه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار