سرپرست فرمانداری سیرجان گفت:تامین مسکن و ایجاد سر پناه مناسب برای اقشار محروم و کم درآمد که منابع مالی مناسبی ندارند از ضروریات است.

جلسه شورای زمین و مسکن به ریاست سرپرست فرمانداری سیرجان و با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اهالی تعدادی از روستا‌ها برگزار شد.

سرپرست فرمانداری سیرجان در این جلسه ضمن اشاره به نیاز جامعه به مقوله مسکن و تأکید بر لزوم پیگیری برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت:با وجود ظرفیت‌های بالقوه شهرستان سیرجان و افزایش رشد جمعیت بدلیل مهاجر پذیر بودن این شهرستان و افزایش سرسام آور اجاره خانه به یک مشکل و دغدغه‌ اصلی مردم تبدیل شده است و اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند یک روزنه امید برای خانه دار شدن بوده و برهمین اساس رفع موانع پیش روی اجرای این طرح با جدیت توسط مسئولان مربوطه پیگیری شود.

او تامین مسکن برای ایجاد سر پناه مناسب برای اقشار محروم و کم درآمد که منابع مالی مناسبی جهت تهیه ویا ساخت مسکن را ندارند را از ضروریات عنوان کرد و گفت:یکی از ماموریت‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان در خصوص ساخت واحد‌های مسکونی با متراژ پایین برای مددجویان واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن است که باید هر چه سریعتر با همکاری و مشارکت همه دستگا‌های ذیربط انجام شود.

علی یعقوبی پور با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نهایت همکاری را داشته باشند، گفت:پیرو برگزاری نماز وحدت مسئولان شهرستان در روستای فخرآباد، یکی از درخواست‌های اهالی این منطقه تامین مسکن بود که با توجه به همکاری و مساعدت مدیر بنیاد مسکن مقرر شد، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در روستا‌های فخرآباد بر اساس ضوابط و مقررات انجام شود.

 در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از زمین‌های نجف شهر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد، شهرداری نجف شهر لیست اراضی مشکل دار جهت صدور پروانه ساختمانی بر روی آن اراضی را به فرمانداری ارسال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار