پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات اصلاح نژاد دام در تایباد

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی تایباد گفت: مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات به دامداران تایباد برای اجرای اصلاح نژاد دام پرداخت شده است.

رضا نظری‌نیا گفت: جهت اجرای طرح اصلاح نژاد دام در تایباد از طرف جهاد کشاورزی ۱۳۰ میلیون تومان و ۱۰ تن جو و کنسانتره یارانه‌ای به دامداران متقاضی به عنوان تسهیلات ارائه شده است.

او گفت: اصلاح نژاد دام توسط یک دامپزشک و ۲ کارشناس علوم دامی در سه دامداری تایباد بر روی ۴۰۰ راس نژاد بومی گوسفند موسوم به بلوچی انجام شد که باعث افزایش بره‌زایی، کاهش دوره زایش دام، تولد بره‌های همسن برای پرواربندی و در نهایت افزایش تولید شیر و گوشت می‌شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی تایباد گفت: از مزایای نژاد بلوچی گوسفند می‌توان به داشتن جثه‌ای کوچک، چابکی، توانایی راهپیمایی طولانی برای رسیدن به چراگاه مناسب، کیفیت بالای گوشت و پشم و تغذیه حداقلی اشاره کرد که این ویژگی‌ها در شرایط خشکسالی و افزایش قیمت نهاده‌های دامی اهمیت بیشتری دارند.

نظری نیا گفت: با اجرای اصلاح نژاد این گوسفند بومی، بهره‌وری تولید مثلی و دوقلوزایی افزایش پیدا می‌کند که بر تولید شیر، گوشت و پشم تاثیر مثبت دارد و ذخایر ژنتیکی این گونه دامی در منطقه حفظ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
کار خوبیه