معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: مصرف آب آشامیدنی سالم به دلیل اهمیت بالا در پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا ضروری است.

محسن فرهادی گفت: بیماری وبای التور از آب و غذای ناسالم منتقل می شود. بهداشت پسماند اهمیت خاصی دارد؛ زیرا پخش کردن زباله در اطراف کمپ های تفریحی و اقامتی منجر به افزایش مگس و حشرات شده و سلامت افراد را به خطر انداخته و عامل میکروبی به وسیله مگس به راحتی منتقل می شود.

به گفته وی پخش فاضلاب علاوه بر منظره زشت و بوی تعفن، تهدید کننده سلامت افراد است. رعایت بهداشت فردی و عمومی از راه های مهم جهت جلوگیری از بیماری های گوارشی مانند اسهال های مختلف و در نهایت وبای التور است.

او گفت: دقت در استفاده از سرویس های بهداشتی اهمیت ویژه ای دارد. افراد در هنگام استفاده از توالت ها باید حتما بهداشت فردی را رعایت کنند. سطوح و دستگیره های عمومی آلوده هستند و بعد از هر تماس دست با این سطوح باید دست های خود را با آب و صابون شست و شو داد. اگر آب کافی در اختیار نداشتیم باید از مواد ضد عفونی کننده دست استفاده کنیم.

او گفت: خود مراقبتی در زمینه پیشگیری از بروز بیماری های مختلف موثر است. با توجه به شیوع وبا در کشورهای همجوار، وزارت بهداشت تاکید جدی بر رعایت مسائل بهداشتی کرده و در همین خصوص اقدام به نظارت و تشدید کنترل ها به خصوص در اماکن تفریحی، زیارتی و مکان های پر تجمع می کند.

فرهادی گفت: خودمان باید در تمام مراحل مراقب سلامتی خود باشیم تا از ابتلا به بیماری واگیرداری مانند وبا یا کرونا پیشگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۱:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
وزارت بهداشت،اکثرا ملاک این وزارت خانه بر پایه بعد از شیوع و همه گیری یک بیماری،اعلام خطوط میشه، نه قبل از اوج گیری یک بیماری،
یک مثال قابل تأمل،الان در شهری که ساکن هستم و زندگی میکنم،وضعیت ای که وزارت بهداشت برای همان بیماری به اصطلاح کرونا،اعلام کرده غیر فعال بودن بیماری یا همان وضعیت آبی یا...
اما چیزیکه من میبینم تو سطح شهر به شدت در حال اوج گیری بیماری و افزایش شدید این بیماری با هر نام یا زیر سویه کرونا یا...
در حالیکه اکثرا در مراکز تجمع رعایت اصول اولیه هم در حال جمع آوری و کنار گذاشتن هستش،
امیدوارم اینبار من اشتباه دیده باشم و...
آخرین اخبار