مجوز احداث ۱۶ جایگاه عرضه سوخت مایع و CNG در منطقه زاهدان صادر شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: به منظور کاهش زمان سوختگیری در جایگاه‌های سوخت، مجوز احداث ۱۶ باب جایگاه عرضه بنزین، نفتگاز و CNG در منطقه زاهدان صادر شد.

 روابط عمومی شرکت پخش ملی  نفت  منطقه زاهدان؛  ابراهیم پوریزدانی، گفت: یکی از دلایل شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت را کمبود جایگاه‌های سوخت عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مجوز احداث ۱۶ باب جایگاه در منطقه زاهدان اخذ شده است.

او گفت: این جایگاه‌ها شامل چهار جایگاه دو منظوره بنزین و CNG، پنج جایگاه تک سکوی بنزین، پنج جایگاه CNG و دو جایگاه دو منظوره عرضه بنزین و نفت گاز در مجتمع‌های خدمات رفاهی می‌باشد که در محدوده جغرافیایی منطقه زاهدان (نواحی زاهدان، زابل، خاش و سراوان) احداث خواهد شد.

ابراهیم پوریزدانی، افزایش قیمت سوخت در آن سوی مرز‌ها که منجر به قاچاق سوخت می شود، حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، واگذاری کارت سوخت به افراد سودجو و خرید و فروش سهمیه کارت سوخت را از دیگر دلایل شلوغی جایگاه‌های سوخت استان عنوان  کرد.

او  شناسایی و ابطال ۱۲ هزار کارت سوخت متخلف در شهر زاهدان را از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از قاچاق سوخت و برخورد با متخلفین فرآورده‌های نفتی عنوان کرد.

مدیر منطقه زاهدان گفت: کارت‌های سوخت شناسایی شده، جزء کارت‌هایی است که توسط افراد سودجو به تعداد زیاد به صورت غیر مجاز در یکی از جایگاه‌های زاهدان سوختگیری و قاچاق شده و موجب نارضایتی مردم و منجر به تعطیلی جایگاه متخلف  شده است.

او گفت: کارت‌های سوخت مذکور با بررسی‌های دقیق تراکنش‌های کارت‌های سوخت و تصاویر دوربین‌های مداربسته جایگاه، متخلف شناخته شده و براساس دستور مرجع قضایی ابطال شده است.

پوریزدانی عدم وجود خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به استان و تامین و حمل جاده‌ای و ریلی سوخت از ۸ نقطه کشور را از جمله مشکلات تامین و حمل فرآورده‌های نفتی عنوان کرد.

او مقدار فرآورده‌های نفتی حمل شده به منطقه (از طریق نفتکش‌های جاده‌ای و مخزن دار‌های ریلی) در سال ۱۴۰۰ را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر ذکر کرد.

فرماندار زاهدان نیز گفت: روند کنترل کارت‌های سوخت در جایگاه‌های استان ادامه خواهد یافت و  تخلفات انجام شده از سوی برخی افراد سودجو در جایگاه‌های سوخت باعث نارضایتی اکثر مردم شده و در این راستا تعدادی کارت سوخت متخلف ابطال و یک باب جایگاه در شهر زاهدان تعطیل شده و فرایند خلع ید مالک جایگاه در حال انجام است.

ابوذرمهدی نخعی  گفت: نیاز به واگذاری جایگاه در استان وجود دارد و این موضوع در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار