دکتر مسعود میرزائی شهرابی گفت: پیمودن این مسیر برای حضور در مجموعه بزرگ پارک علم و فناوری استان، شامل ۱۵ پردیس وابسته و هفت پارک علم و فناوری در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی، یک فرصت طلایی برای جهش تولید محسوب میشود.
او گفت: برای ایستادن روی پای خود و رسیدن به مرحله بلوغ و ارائه محصول به جامعه، باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و بر همین اساس توصیه میشود برای پیمودن این مسیر از همین ابتدای راه، باید با تلاش و پشتکار کفشهای پولادین به پا کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: برای پیمودن این مسیر باید صبور بود و دست به اقدامهای شتابزده همچون دریافت فوری تسهیلات، وام و گرفتن سرمایهگذار نبود و توصیه میشود در مرحله نخست، با قوانین و مقررات لازم آشنا شوید و تحقیق و توسعه را اساس کار خود قرار دهید.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن توصیه جدی گرفتن تعامل با مسوولان و کارشناسان پردیس در کنار مراکز رشد، گفت: از تیم خود، یک نفر را مسوول فراگیری و تکمیل مستندات فرآیندهای پذیرش، نظارت، ارزیابی، شناخت خدمات، حمایتهای پارک و ارائه منظم گزارشهای درخواستی قرار دهید.
میرزائی گفت: مدیر مرکز رشد و پردیس، در نقش سلسله مراتب ارتباطی شرکتهای دانش بنیان، با مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی است و باید مسائل و مشکلات شرکتها با این افراد برای پیگیری و رسیدن به نتیجه بازگو شود. همچنین برخی از دورههای آموزشی که حضور شرکتها در آن مهم و الزامی است بر اساس نیاز مبتنی بر رشد مقدماتی شرکت ها، برای ارتباط و فعالیت بهتر در پارک بر حسب تجربه به دست آمده است.
او گفت: سعی کنید از همین ابتدا با مفاهیم دانش بنیان و شاخصهای شرکتهای خلاق، آشنا شوید و با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید. همچنین شرکتهای دانش بنیان تولیدات کیفی و با پیچیدگی فراوان و متنوع داشته باشند تا در شاخصهای مختلف، رشد متناسبی را تجربه کنند و به عبارتی شرکتهای دانش بنیان و به خصوص شرکتهای تازه تاسیس، تمام ظرفیتهای خود را در یک سبد نگذارند.
میرزائی گفت: از حضور در رویدادها، نمایشگاهها و به دست آوردن مستمر نیازهای فناورانه شبکه مشتریان با شرکتها غافل نشوید و همزمان با تکمیل ایدهمحوری و فناورانه خود، نیازهای موجود و بالفعل استان و کشور را رصد کنید.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: به شرکتهای تازه تاسیس توصیه میشود، حتماً برند هویتی شرکت خود را از همین ابتدای راه ایجاد کنند و از تبلیغات در کنار رسانهای شدن نام شرکت و محصول خود استقبال کنید و این در حالی است که در برنامه خود، استفاده از مشاوران فناوری و جلسات هم اندیشی برای توانمند کردن شرکت خود غفلت نکنید.