مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: حجاب تنها در پوشش نیست بلکه در رفتار هم باید نمایان شود زیرا ریشه در تاریخ و دین و فرهنگ ما دارد.

موید محسن نژاد در نخستین همایش عفاف و حجاب ویژه فعالان و دست اندرکاران صنعت گردشگری استان فارس گفت: در  موضوع عفاف و حجاب خانواده بزرگ گردشگری باید به بهترین نحو ورود کنند زیرا این حوزه ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار نفر را دارد  که به یک مدل و الگوی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تبدیل شود.

او گفت: صنعت گردشگری صنعتی نرم و شکننده است و باکوچک ترین رفتار می تواند در این حوزه به خوبی نمایان شود.

حجت الاسلام گودرزی معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این همایش گفت: طرحی را ستاد امر به معروف استان به نام طرح جامع عفاف و حجاب تهیه و تدوین کردند این طرح به صورت کشوری از سوی ستاد پیگیری شد  و به تمامی استادری ها، فرمانداری ها ابلاغ شد.

او گفت: طرح هم به این شکل است که  ۱۱ مرحله دارد ، در مرحله اول وضعیت پوشش کارمندان و کارکنان ادارات دولتی و خصوص است زیرا ما مسئول پوشش کارکنان در آن جایی که مد نظر است نرسد انتظاریس از مردم جامعه نخواهیم داشت.

گودرزی گفت: پوشش و عفاف و حجاب کارمندان در الویت اصلی این طرح است ، مرحله دوم اصناف و بازاریان ، مراحل بعد خانواده و محلات است .

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس  گفت: بدنبال این طرح همایش عفاف و حجاب با مجموعه صنعت گردشگری برگزار شد که در دو بخش است یکی رویکرد فرهنگی ، تبلیغی، ترویجی و بخش دیگر رویکرد نظارتی و بازرسی دارد و هر مجموعه ای که ستاد امر به معروف و تشکل های مردمی حضور دارند همکاری لازم را به منظور پوشش مراکز خصوصی و دولتی را داریم .

او گفت: الویت اصلی ما پوشش کارکنان و الویت های بعدی پوشش مراجعه کنندگان است که به منظور تقویت پوشش مردم جامعه و کارکنان انتظار می رود پوشش کارکنان که درست شود آحاد جامعه هم به این سمت بروند.

گودرزی گفت: قبل از ارائه این طرح ما قوانین زیادی در حوزه عفاف و حجاب کارمندان و کارکنان داشتیم یکی از آن قوانین مصوب ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دیگر قوانینی که ستاد امر به معروف استخراج کرده است.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس  گفت: بعد از تهیه و تنظیم طرح مراحل اولیه  این طرح اقناع مسئولان مربوطه ، برگزاری جلسات متعدد، تبین و تشریح این طرح بود که انجام شد و هم اکنون ما در مرحله بازرسی هستیم و الویت را گذاشتیم برای وضعیت پوشش کارکنان و کارمندان بانک ها که شاخصه ها به بانک ها ابلاغ شده چک لیست هایی در این زمینه تهیه و تنظیم شده و گروه های مردمی و دغه دغه مند و آشنای به کار به صورت متعدد ساماندهی شده برای بازرسی ، که نیاز به همکاری بیشتر نهادهای مردمی ، همکاری آحاد دغه دغه مند، تشکل های مردمی که در حوزه بازرسی هم ستاد امر به معروف و هم استانداری بخش امور بانوان کمک کنند که این طرح مرحله اجرا برسد.

او گفت: این نظارت ها در مرحله اولیه است که چند ماهی به طول می انجامد و موارد بعد به لحاظ قانونی و پیگیری از طریق مسئول مربوطه شکل می گیرد که انتظار می رود نتیجه مطلوبی داشته باشد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار