نماینده مردم همدان و فامنین :

۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای مهار گرانی اختصاص یافته است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از گرانی‌ها در اختیار دولت قرار داده است.

حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم بزرگداشت روز دهیاری و شهرداری‌ها در روستای امزاجرد گفت: همه تلاش دولت مهار گرانی است و دولت برای سر و سامان دادن به این وضع و روز‌های پر نشاطی در کشور تلاش می کند.

او گفت: دولت امسال  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم به مردم پرداخت می‌کند، برای نمونه یک خانواده پنج نفره زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرد و برای سربازان هم حقوق پیش بینی شده است.

او  در ادامه به ضروت ساماندهی مبادی ورودی شهر همدان اشاره کرد و گفت:بر اساس ماده ۲۳ ایجاد بزرگراه تا میدان فرودگاه همدان به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و با همکاری سازمان برنامه و بودجه مصوب و قانونی شده است و  به زودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب برای زندگی و بهبود وضعیت گردشگری در بخش مرکزی شهرستان همدان هستیم، افزود: اولین گام در این زمینه توجه به حوزه آب و فاضلاب است و ۵۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبار مصوب، برای ایجاد شبکه فاضلاب و توسعه تصفیه خانه در بخش مرکزی شهر همدان اختصاص داده شده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه تصفیه خانه‌ای در همدان ایجاد شده که تا ۲۰ سال آینده آب موردنیاز شهر را تامین می‌کند، گفت: ۵۴ میلیون متر مکعب آب باید از سمت کبودراهنگ، بهار، فامنین به شهر همدان منتقل شود چراکه بخش عمده‌ای از آب سد اکباتان به بخش کشاورزی اختصاص داده می‌شود.

به گفته او ؛ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای تالوار به همدان (از دولت و وزارت نیرو) دریافت شده و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل و بهره برداری از طرح نیاز است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت گفت: برایمناطق بخش مرکزی شهرستان همدان نیز تاکنون طرح بهسازی در ۲۴ روستا اجرا و ۲۲ طرح  در حال تغییر است که ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای روستا‌ها و مناطق محروم کشور اختصاص یافته است.

حاجی بابایی درباره  قطار شهری به عنوان بزرگترین طرح شهر همدان گفت: این طرح سه سال پیش مصوب شده و اجرای یک خط آن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که از محل پول نفت تامین خواهد شد که در این راستا شورا و شهرداری باید زمینه انعقاد قرار داد را آماده کنند که البته سه سال است منتطر اعلام آمادگی شهرداری هستیم.

 او با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان برای ترمیم قنوات در استان اختصاص یافته که سهم شهرستان همدان از این رقم ۳۰ میلیارد تومان است، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد برای بخش تولید در اختیار استان همدان برای تولید قرار گرفته که از این میزان ۹۶۳ میلیارد تومان آن در بخش ساخت مسکن هزینه می‌شود ضمن اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ایجاد اشتغال خرد در اختیار استان قرار گرفته است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.