مجازات جایگزین حبس در سینمای دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تهیه فیلم سینمایی بامحوریت مجازات جایگزین حبس درکرمان، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین رونمایی از فیلم سینمایی دکتر جیم و آقای واو گفت: باید از مقوله‌های فرهنگی و هنری برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و جرایم بهره ببریم و جای این مسئله و مقوله در دستگاه قضایی خالی بود.

او می گوید: همیشه از دیگران به‌ویژه از جامعه هنری استان کرمان درخواست داریم بیشتر به بحث آسیب‌های اجتماعی و جرایم بپردازند و توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز خوشحالم که با همت مشترکی که بین همکاران ما در دستگاه قضایی و هنرمندان استان کرمان شکل گرفته، استان در بهره‌گیری از هنر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم در سطح کشور پیشقدم شده و یک کار سینمایی فاخر و خوب تولید شده است و با زبان هنر به این مقوله پرداخته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: از افرادی که قبل از من در دستگاه قضایی مسؤولیت داشته‌اند به ویژه موحد رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان تقدیر می‌کنم که دغدغه تولید فیلم را داشت و فیلمنامه با نظر وی تهیه و تنظیم شده و امروز این فیلم به بهره‌برداری رسیده است.

او گفت:  امیدوارم این اثر سینمایی آغاز استفاده از زبان هنر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم باشد و نه انتهای آن، یعنی با استفاده از این تجربه مفید که با این کار خوب به دست آمده است، کار‌های مهم‌تر و فاخرتر در سطح استان و در سطح ملی ارائه شود و با زبان هنر به مبارزه با برخی آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ابزار هنری یک اثر و مقوله را تثبیت و ماندگار می‌کند، بیان داشت: هر مطلبی می‌خواهید در جامعه ماندگار کنید از زبان هنر به آن بپردازید.

حمیدی با قدردانی از عوامل این فیلم سینمایی گفت: خوشحالم جامعه هنری به مقوله آسیب‌های اجتماعی و جرایم توجه می‌کند و این فیلم در حالی به بحث سرقت و خشونت می‌پردازد که جرم اول و دوم در کشور هستند.

او گفت: از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، معاونت‌ها و حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان قدردانی می‌کنم که این فیلم سینمایی را تولید کردند تا امروز با افتخار از یک سند فاخر فرهنگی رونمایی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار