با حضور محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان برتر عرصه سینما در استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در آیین اختتامیه سومین هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری از احمد الستی، فرامک سلیمانی و سعید جلیلی به عنوان استادان فیلم‌سازی در عرصه‌های مختلف، از جهانبخش زمانی، حسن جوانبخت، سید محمد طاهریان و احمد تاجی به عنوان هنرمندان پیشکسوت، از محمدرضا عالی ور و آندیا یحیی پور به عنوان نوجوانان عرصه فیلم‌سازی و از فریدون نجفی، آرمان قلی پور، شهرام ابراهیمی، مرجان خسروی و مختار عبدالهی به عنوان چهره‌های برتر ملی و بین‌المللی حوزه سینمای استان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

پیام احمدی گفت: در مدت برگزاری این رویداد فرهنگی ۲۵ فیلم کوتاه از آثار تولیدی هنرمندان استان، ۱۰ فیلم منتخب سینمای جوانان و ۲ فیلم سینمایی ساخته فیلم‌سازان مطرح استان برای عموم به نمایش گذاشته شد.

نمایش مستند‌های برگزیده هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره بین‌المللی از دیگر بخش‌های هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری بود.

احمدی می‌گوید: تلاش شد تا هر روز از این برنامه با نام یکی از برترین‌های هنر سینمای استان همچون فریدون نجفی، آرمان قلی‌پور، جعفر نجفی، مرجان خسروی و شهرام ابراهیمی نام‌گذاری شود تا به نوعی علاوه بر پاسداشت آنان، زمینه برای معرفی هر چه بهتر تولیدات هنری هنرمندان استانی فراهم شود.

نمونه‌های کارگردانی، روش‌های فیلم‌برداری، نشانه و معنا و نوآوری و خلاقیت و همچنین چگونه فیلم کوتاه ارزان و باکیفیت بسازیم، عناوین و موضوعات کارگاه‌های آموزشی در هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری با محوریت فیلم کوتاه را تشکیل می‌دادند.

ناصر قائدی رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال‌وبختیاری هم گفت: حضور فیلم‌سازان استان در جشنواره‌های معتبر خارجی و داخلی و کسب جوایز متعدد نشان‌دهنده رشد و بالندگی این هنر در استان است و گزاف نیست که بگوییم هنر سینما هنر اول استان چهارمحال و بختیاری است.

امروز هنر سینما در استان به حضور مولد فیلم‌سازانی می‌بالد که نه تنها در تمام محافل هنری و معتبر داخلی حضور دارند بلکه در جشنواره‌های معتبر خارجی نیز حاضرند.


بیشتر بخوانید


فریدون نجفی، شهرام ابراهیمی، بهنام بهزادی، روح‌الله صدیقی، فرامک سلیمانی، آرمان قلی پور، جعفر نجفی، مرجان خسروی، فرزاد زمانی، مختار عبدالهی، سعید قلی پور، محسن باقری، لیلا وفادار، فاطمه برزکار، هادی اسپنانی و یزدان کیانی تعدادی از چهره‌های موفق عرصه سینما در چهارمحال و بختیاری هستند.

انجمن سینمای جوان چهارمحال و بختیاری نیز در این سال‌ها توانسته است با آموزش هنرجویان فیلم‌سازی و عکاسی، جایگاه اول فیلم‌سازی و مراجعه علاقه‌مندان به آموزش هنر سینما را در استان به دست آورد که ادامه چنین مسیر رو به جلویی بدون شک خواست تمام هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری است.

تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان برتر عرصه سینما در چهارمحال و بختیاری

تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان برتر عرصه سینما در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار