صدور بیش از ۵ هزار برگ گواهی معاینه فنی در خراسان شمالی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۵ هزار و ۱۴۱ برگ گواهی معاینه فنی برای خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در استان صادر شده است.

 سعید سبحانی گفت : در بهار امسال، ۴ هزار و ۵۳ برگ گواهی معاینه فنی در مرحله نخست و هزار و ۸۸ برگ گواهی معاینه فنی در مرحله دوم (پس از اصلاح عیب ناوگان) صادر شده است.

او گفت : با توجه به افزایش ۸،۵ درصدی گواهی نامه معاینه فنی در این مدت ، فقط ناوگانی که در معاینه فنی نمره قبولی را کسب کنند مجاز به دریافت بارنامه حمل کالا و صورت وضعیت برای جابجایی مسافر در جاده‌ها هستند.

سبحانی گفت: سه مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین فعال است که وضعیت آج لاستیک‌ها، در و شیشه‌ها، چراغ‌ها و کمربند بازدید و تست ترمز، نور و آلاینده ها، لغزش جانبی چرخ‌ها و... در این مراکز انجام می‌شود.

او گفت : معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا انجام می‌شود، ،مراکز معاینه فنی خودرو هر ماه از سوی پلیس راهور، اداره‌های کل حفاظت محیط زیست و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری مورد بازدید قرار می‌گیرد و روند آزمون‌ها و وضعیت دستگاه‌ها بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.