عملیات عمرانی تکمیل سد کلاسر گرمی بزودی آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طبق برنامه‎ریزی انجام شده، عملیات اجرای دوباره سد کلاسر در هفته دولت امسال شروع می‌شود.

علی حیدری اناری گفت: سد کلاسر گرمی در سال ۱۳۸۷ با اعتبار اولیه ۹۰ میلیارد ریالی و با حجم مخزن ۳.۵ میلیون متر مکعبی و با برآورد هزینه ۱۷۰ میلیارد ریال شروع شد، ولی متاسفانه بعد از گذشت چندین سال بنا به دلایلی، پروژه مورد نظر راکد مانده و به حال خود رها شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سد‌های آبی شهرستان گرمی با حضور، ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی مغان و انگوت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانیان وضع موجود سد کلاسر گرمی باید جوابگوی مقامات قضایی و مردم باشند، گفت: برای اجرای پروژه‌ای که با ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسید، الان باید بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شود تا تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

حیدری تحمیل زیان چند ۱۰۰ میلیاردی به مردم گرمی را دور از انصاف خواند و با اشاره به شرایط بحرانی آب در کشور و استان اردبیل گفت: مسببان توقف اجرای این سد ضمن وارد کردن زیان میلیاردی، مردم شهرستان را از نعمت استفاده از آب این سد محروم کردند.

ولی اسماعیلی، نماینده شهرستان گرمی و انگوت در پایان این جلسه اعلام کرد که بعد از تعطیلی چندین ساله سد کلاسر، موافقت‌نامه تکمیل طرح و نیز اسناد مناقصه اجرای این سد صادر شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و طبق برنامه‎ریزی انجام شده، عملیات اجرای دوباره سد کلاسر در هفته دولت امسال شروع می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.