مدیر گروه سلامت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: نظام سلامت ما به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده است و بخشی از مشکلات در حوزه دارو اصلا مربوط به نظام سلامت نیستند؛ بلکه به اقتصاد مربوط هستند.

مهدی مختاری پیام، مدیر گروه سلامت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اولین نشست بررسی موانع و راهکار‌های اجرای سیاست‌های کلی سلامت گفت: نظام سلامت ما به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده است. بخشی از مشکلات در حوزه دارو اصلا مربوط به نظام سلامت نیستند؛ بلکه به اقتصاد مربوط هستند و دستگاه‌هایی مانند سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشند.

رئیس گروه سلامت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های کلی سلامت برای تحقق سازماندهی نظام سلامت بود و اگر سیاست‌ها تبدیل به برنامه ملموس می‌شدند، مشکلی در اجرا نداشتیم.

مختاری با اشاره به نقش دستگاه‌های نظارتی در اجرای سیاست‌های کلی سلامت گفت: دیدگاه مجلس مچگیری نیست و کمک کننده است؛ اما باید توجه داشت که همه اختیارات نظام سلامت به وزارت بهداشت داده شده و برای همین باید پاسخگو باشد. سازمان برنامه و بودجه باید پیگیر آن باشد که چقدر دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌ها مطابق با بودجه‌های تخصیص یافته عمل کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار