مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از ترانزیت حدود یک هزار دستگاه خودرو از این بندر به کشور‌های حاشیه دریای خزر خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی پور گفت: حدود یک هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تاکنون از بندر امیرآباد به کشور‌های حاشیه دریای خزر ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۸ برابری را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: این خودرو‌ها از کشور امارات و از طریق حمل جاده‌ای وارد بندر امیرآباد  و از این طریق به مقصد بنادر کشور‌های این حوزه  بارگیری شده اند.
پای بندر امیرآباد به ترانزیت خودرو نخستین بار در سال ۱۳۹۷ باز شد و در نخستین مرحله ۱۴ دستگاه اتوبوس از این بندر به مقصد بندر آکتائو در قزاقستان حمل شده بود

به گفته سعیدی پور ۲۵۱ دستگاه خودرو دیگر  هم در محوطه‌های عملیاتی بندر امیرآباد جهت ترانزیت به این کشور‌ها در روز‌های آینده آماده هستند.

او می‌گوید: مولفه‌هایی نظیر موقعیت مناسب جغرافیایی، توانمندی‌های ناوگان ترابری، قابلیت تخلیه و بارگیری خودرو، کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی و ارائه خدمات ۲۴ ساعته تمام عملیات‌های دریایی و بندری از عوامل مهم رونق فعالیت‌های ترانزیتی در بندر امیرآباد به ویژه ترانزیت خودرو به شمار می‌آید.

بندرامیرآباد بزرگترین بندر شمال کشور است که به دلیل داشتن بیش از هزار هکتار اراضی پسکرانه و بهره بردن از مزایای منطقه ویژه اقتصادی، محلی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار