رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهاباد گفت: تنها راه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو استفاده از سیستم پیش‌‎سرد گوشت قرمز است.

محمدعلی دادگرنیا گفت: با توجه به رفع مشکلات ساختاری برق کشتارگاه و اصلاح و تعمیر پیش سرد کشتارگاه بهاباد، انجام پیش سرد گذاری لاشه‌های دام کشتاری به مدت ۲۴ ساعت در کشتارگاه صورت می‌پذیرد.

این مسئول با اشاره فعالیت کنه‌های ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرما گفت: تنها راه مقابله با این بیماری استفاده از سیستم پیش‎سرد گوشت قرمز است و گوشت‎ها باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه قرار گیرد تا ویروس آن از بین برود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهاباد تنها راه مقابله با ویروس تب کریمه کنگو را استفاده از سیستم پیش‎سرد کردن گوشت قرمز عنوان نمود و گفت: با انجام این عملیات، گوشت از نظر مصرف شرایط کیفی بسیار بهتری پیدا می‌کند و همچنین امکان رشد عوامل بیماری‌زا در آن کاهش می‌یابد.

او در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع از همشهریان عزیز خواهشمندیم با توجه به شروع فصول گرم سال و احتمال افزایش شیوع بیماری مهلک تب کریمه کنگو از مراکز معتبر عرضه گوشت قرمز خرید نموده و در صورت مشاهده هرگونه کشتار غیر مجاز یا فروش گوشت بدون مهر و لیبل به شماره ۳۲۴۷۲۶۴۹ شبکه دامپزشکی بهاباد اطلاع دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار