برخورد قضایی در انتظار مدیرانی که تعرض به اراضی را نادیده می‌گیرند

رئیس کل دادگستری البرز گفت: با هرگونه چشم پوشی بر ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی برخورد می‌کنیم.

آقای فاضلی می‌گوید: ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مسئول رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در اراضی ملی و کشاورزی هستند و دستگاه قضایی در این رابطه دارای جنبه نظارتی است.

خبرنگار ما پرسید چه عاقبتی در انتظار مدیران و مسئولانی است که نسبت به برخی تخلفات ساخت و ساز در اراضی ملی و کشاورزی چشم‌پوشی می‌کنند؟

او گفت: مقابله و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و برخورد با دستگاه‌هایی که دراین خصوص چشم پوشی می‌کنند، جزء راهبردهای ۱۵ گانه رئیس قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری البرز می‌گوید: امسال قطعا یکی از برنامه های ما برخورد با دستگاه‌هایی است که در این حوزه کوتاهی می‌کنند.
پیش‌تر یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قالب تراس‌بندی در شهرک دانشگاه آزاد اسلامی آتشگاه کرج توسط خبرنگار ما به اطلاع دادگستری البرز رسید که در اقدامی فوری این ساخت و ساز تخریب شد.

آقای فاضلی گفت: از جهاد کشاورزی پیگیری کردیم که علت صدور مجوز چه بوده چون در آن قسمت اجازه تراس بندی برابر با اجازه تغییر کاربری و ساخت و ساز است و مشغول پیگیری این موضوع هستیم.

او می‌گوید: هدف از ایجاد قرارگاه صیانت از حقوق بیت المال و مقابله با تغییر ‌کاربری اراضی، نظارت و پیگیری در همین حوزه‌ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.