حجت‌ الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

دشمن در حج به دنبال تفرقه‌ اندازی است

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: دشمن به دنبال این است که از حج به عنوان فرصت تفرقه استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در همایش بین المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم برگزار شد،گفت: در احادیث ما آمده است که اگر شخصی به دنبال کسب منافع دنیوی و اخروی است به سمت خانه خدا و سفر حج حرکت کند.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) می گوید: امام رضا (ع) نیز فرموده‌اند که منافع حج تمام شرق و غرب، خشکی و دریا و تمام افرادی که به حج آمده و افرادی که نیامده‌اند را در بر می‌گیرد؛ تمام افرادی که استطاعت مالی دارند موظف هستند هر ساله به این سفر بروند و با یکدیگر آشنا شوند.

او گفت: اگر از فریضه حج به درستی استفاده کنیم قطعا با بهره‌مندی از منافع این سفر، می‌توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

قاضی عسکر می گوید: باید در این سفر فرصتی ایجاد شود که تمام حجاج از کشور‌های مختلف اسلامی نسبت به مشکلات موجود و ظرفیت‌های موجود تبادل نظر داشته باشند.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: خانه خدا به عنوان بلد امن نامگذاری شده است و تمام افراد از ثروت‌مند تا فقیر از پیر تا جوان در این حرم در یک مرتبه قرار دارند.

او گفت:دین اسلام و فرهنگ شیعه به دنبال از بین بردن اختلافات است و  باید علاوه بر مدیریت جامعه اسلامی، از فرصت حج به منظور بیداری جامعه اسلامی استفاده کنیم.

قاضی عسگر می گوید: دشمنان به دنبال این هستند که از حج به عنوان فرصت تفرقه استفاده کنند، در ذات حج هیچ عامل و فرصت اختلافی وجود ندارد، اما در حج امروز شاهد توطئه‌های دشمنان اسلام هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار