سید میعاد صالحی گفت: بعد از این مطالعات یک ماهه، آمار دقیقی از میزان هکتار زمینی که باید اختصاص داده شود و انواع و اقسام صنایع جوار ریلی داده میشود.
به گفته او بعد از آن فاصله زمانی سه ماههای پیشنهاد میشود برای اینکه جلساتی با سایر ذی نفعان مانند وزارت صمت، وزارت نیرو و اداره کلهای مربوط به این حوزه برگزار شود.
صالحی میگوید: بعد از این دوره سه ماهه، مجوزهای لازم با همکاری فرماندار بافق، استانداری و نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، صادر میشود.
به گفته او اگر به هر علتی در موضوعات مختلف مانند آب، برق و یا تملک اراضی مشکلی پیش بیاید، جلسهای برای رفع مشکلات گذاشته میشود تا در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گامی برای اشتغالزایی در استان به ویژه در شهرستان بافق در حوزه جوار ریلی برداشته شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن کشور گفت: یکی از مهمترین اولویتهای مجموعه راه آهن، توجه به لکوموتیو و آماده به کاری آنها است که این یعنی ظرفیت این مجموعه باید افزایش پیدا کند.
او گفت: ظرفیت این مجموعه به لحاظ اسمی اینگونه است که میتواند در سال بین ۴۰-۵۰ و ماهیانه ۴ تعمیرات اساسی داشته باشد، اما باتوجه به اینکه تزریق منابع در طی سالهای گذشته صورت نگرفته است، این ماهی چهار تعمیر، در عمل به سالی چهار تعمیر رسیده است.
صالحی میگوید: این یعنی گردش مالی پایین میآید و نمیتوان از منابع انسانی به درستی استفاده کرد که سعی میشود در دوره جدید وزارت، توسعه لکوموتیو به طور جدی در دستور کار قرار گیرد که یکی از بخشهای آن نیروی انسانی است.
به گفته او در بافق این ظرفیت وجود دارد که کارخانجاتی به عنوان خوشه صنعتی ریلی در جوار ریل ایجاد شوند و توسعه پیدا کنند و همچنین اشتغالی برای شهرستان و ارزش افزوده برای کل استان فراهم شود.
او گفت: باتوجه به درخواستهای مردمی، سهمیه بلیط قطار بافق افزایش مییابد.