توسعه حرم موسی مبرقع(ع) قم به‌زودی آغاز می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی قم از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه حرم موسی مبرقع (ع) در آینده نزدیک خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، فهیمه فتاحی گفت: شروع پروژه طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع (ع) مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ است و در این پروژه مصوب شد از محل اعتبارات دولتی و به میزان یک سوم سهم اعتبارات ملی توسط مسکن و شهرسازی، یک سوم از محل اعتبارات استانی توسط استانداری و یک سوم هم سهم شهرداری تملک و اجرای طرح انجام پذیرد.

او می گوید: طرح به جهت قابلیت اجرایی به چند فاز تقسیم شده و در فاز نخست، باقیمانده تملک و احداث صحن شهری مجموعه و گذر تاریخی در دستور کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: همچنین این فاز شامل ایجاد صحن باز و وسیع جهت عملکرد چندگانه تجمع مردمی در مناسبت‌های آیینی و مذهبی، استقرار هیئت چهل اختران و در مواقع عادی استفاده و تردد شهروندان و زائران برنامه‌ریزی شده است.

به گفته او مصوبه اخیر سفر رئیس جمهور ناظر به انجام تملکات و ساماندهی وضعیت موجود است و  پس از تصویب به سرعت مراحل طراحی مجموعه باز شهری و همچنین انجام فرآیند فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام گرفته و به زودی و پس از انعقاد قرارداد، عملیات اجرایی آن آغاز می‌گردد.

فتاحی  گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب طرح تخصیص نقدی دارد که  امیدواریم با تخصیص کامل این اعتبارات و همکاری مجموعه مدیریت شهری بتوانیم موضوع تملک و تکمیل عملیات اجرایی را به سرانجام برسانیم.

او گفت: تمام ۳۰۰ میلیارد ریال مصوبه سفر ریاست جمهوری بایستی توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین و تخصیص اعتبار گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم گفت: فاز اول پروژه شامل احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی انجام خواهد شد و در فاز بعدی نیز تامین پارکینگ، خدمات محلی و فضا‌های اقامتی و توسعه صحن زیارتی انجام خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار