فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان گفت: ۵۰۰ نفر از جوانان، نوجوانان و خانواده‌های کاشانی در قالب سفر‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب در دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

سرهنگ پاسدار کریم اکبری گفت: برگزاری اردو‌های راهیان نور در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با فرهنگ حماسی و بیانگر تحکیم ارزش‌ها در آینده انقلاب اسلامی است.

او می‌گوید: دومین مرحله از سفر راهیان نور از کاشان به مناطق عملیاتی غرب از ۱۶ تیر با اعزام نخستین دستگاه اتوبوس از طاهرآباد آغازشد و تا ۱۰ مرداد ماه ادامه دارد.

به گفته او، اعزام راهیان نور از کاشان در قالب ۱۰ دستگاه اتوبوس و در کل به تعداد ۵۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی در غرب کشور به استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان گفت: مرحله نخست سفر‌های راهیان نور در ایام نوروز امسال از کاشان به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی در جنوب کشور به تعداد بیش از ۴۰ دستگاه اتوبوس و در کل اعزام حدود ۲ هزار نفر از جوانان و نوجوانان کاشانی انجام شد.

سرهنگ پاسدار اکبری گفت: اردو‌های راهیان نور سفری معنوی و عملیات بزرگ فرهنگی برای معرفت افزایی و بصیرت گری آینده سازان کشور به‌ویژه در مناطق عملیاتی غرب کشور است که شهدای آن از مظلومیت خاصی برخوردار هستند.

او می‌گوید: رزمندگان کاشانی از جمله شهید محمود خادمی و علی تبار نقش بسیار زیادی در عملیات‌های مناطق جنگی در مناطق بانه، پاوه، کردستان، کرمانشاه و ایلام داشتند که از بنیانگذاران لشکر امیرالمومنین (ع) در استان ایلام و از فرمانده‌های سپاه بانه بودند.

به گفته او، رسالت ما در وضعیت کنونی و با وجود جبهه گسترده فرهنگی و ناملایمات آن نهادینه سازی فرهنگ انسان ساز دوران دفاع مقدس و ترویج شعائر ناب اسلامی به‌ویژه حماسه ایثار و شهادت برای نسل حاضر و حتی آیندگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار