مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت علوفه قرار دارد و جزو استان‌های پیشرو در تامین علوفه در کشور هستیم.

علی عیدی گفت: سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن علوفه از مزارع استان برداشت می‌شود که نقش مهمی در تامین نیاز دامداران ایفا می‌کند.

او با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع استان می گوید: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می‌شود، بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زار‌ها تولید و برداشت شود.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: باتوجه به شرایط خشکسالی پیش آمده کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان پیش بینی می‌شود.

نادر رحیمی گفت: طبق هماهنگی انجام شده با مراجع قضایی و انتظامی، در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان از محل تولیدات داخل آذربایجان غربی تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی به خارج از استان ممنوع است.

رحیمی می گوید: جابجایی گندم و علوفه در داخل استان و بین شهرستان‌ها از این قاعده مستثنی بوده و بلامانع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.