معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد:

ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به کمک دستگاه قضایی بیایند

رحیمی زاده گفت: تحقق اهداف پیشگیری از وقوع جرم، نیازمند کار علمی و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها است.

محمدحسین رحیمی زاده گفت: سیمای جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان ترسیم شده است و ضرورت دارد تا جامعه علمی، هدفمند و هوشمندانه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم در میدان عمل باشند.

او می گوید: پایه شکل گیری برخی از جرائم اقتصادی، بحث تعارض منافع است که می‌طلبد جامعه علمی و دانشگاهی در عرصه‌های مختلف این موضوع ورود نمایند و راهکار‌های مناسب و اثر گذار پیشنهاد کنند.

به گفته او بحث تعارض منافع، یک بحث مهم با دامنه وسیع است و باید برای غلبه بر آن به دایره قانونگداری نیز ورود کرد، این آمادگی وجود دارد تا پیشنهادات در قالب طرح یا لایحه به دولت یا نمایندگان مجلس ارائه گردد.

این موضوع را رحیمی زاده  در نشست هم اندیشی نخبگان علمی و دانشگاهی استان  مطرح کرد.

به گفته او جرم‌هایی مثل سرقت، توهین و ضرب و جرح در اکثر نقاط کشور، جزء جرائم اول محسوب می‌شوند و مقابله با این جرائم نیازمند راهکار‌های پیشگیرانه عملیاتی است.

معاون اجتماعی دادگستری گفت: در حال حاضر برنامه‌هایی با هدف پیشگیری از جرائم اولویت دار در قالب برنامه‌های وضعی، فرهنگی و اجتماعی در حال انجام و پیگیری است، اما برای فائق آمدن بر این جرائم، باید از اندیشه و هنر مراکز علمی بیشتر بهره گرفت.

او گفت: نزدیک کردن دیدگاه تجربه محور قضات و با دیدگاه علمی و پژوهشی اساتید می‌تواند یک ظرفیت بی بدیل برای تحقق اهداف مهم به منظور پیشگیری از وقوع جرم را به دنبال داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.