کلیه واجدین شرایط بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آنان گذشته است، با توجه به شرایط موجود نیاز به تزریق دوز یادآور دارند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت : با توجه به افزایش بیماران به کووید ۱۹ در سراسر کشور و مشاهده شدن نوع BA ۵ در ایران و پیک این سویه در بسیاری از کشور ها، از افراد بالای ۱۲ سالی که شش ماه از تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، باید دوز یادآور را تزریق کنند.

ابراهیم شکیبا گفت : با توجه به تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا در روستا‌ها در خانه‌های بهداشت و در شهر‌ها در پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.

هم استانی‌های عزیز می‌توانند برای واکسیناسیون کرونا در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴ به این مراکز مراجعه کنند.

با توجه به افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت "زرد" آمار بستری‌ها و مبتلایان به کرونا به نظر می‌رسد باید خودمان را برای شیوع دوبار کرونا آماده کنیم و باید مجددا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.

متاسفانه بسیاری افراد سریع ماسک‌ها را برداشته اند، درحالیکه هیچکس پایان کرونا را اعلام نکرده و با توجه به شرایط فعلی توصیه اکید این است که افراد دوباره ماسک زده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشد.

در شرایط فعلی تکمیل واکسیناسیون از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این بین تزریق واکسن برای کودکان پنج تا ۱۲ سال بیش از همه حائز اهمیت است.

کودکان سیستم ایمنی قوی ندارند و آنطور که باید دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند و برای همین بیش از سایر افراد در معرض خطر هستند و نیاز است حتما دو دوز واکسن برای آن‌ها تزریق شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.