اعتصاب ۲ روزه کارکنان بخش درمان و پزشکان در ترکیه+ تصاویر

کارکنان بخش بهداشت و درمان در ترکیه در اعتراض به افزایش خشونت‌ها در این کشور علیه پزشکان دست به تظاهرات و اعتصاب زدند.

کارکنان بخش بهداشت و درمان در ترکیه پس از حمله مرگبار به یک پزشک، اعتصاب دو روزه را برای خواستار بهبود شرایط کاری آغاز کردند.

براساس گزارش یورو نیوز معترضان از روز پنجشنبه در چندین شهر ترکیه به خیابان‌ها آمدند و خواستار اقدامات بیشتر برای جلوگیری از خشونت شدند. این اعتصاب یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که دکتر اکرم کاراکایا، متخصص قلب، روز چهارشنبه در بیمارستانی در مرکز شهر قونیه به ضرب گلوله کشته شد.

طبق گزارش ها، کاراکایا توسط مردی کشته شد که او را مسئول مرگ مادرش می‌دانست. همچنین گفته می‌شود که فرد مسلح قبل از اینکه خود را بکشد به منشی دکتر نیز شلیک کرده است.

در استانبول، پلیس از گاز اشک آور و گاز فلفل برای متفرق کردن کارکنان مراقبت‌های بهداشتی استفاده کرد که سعی کردند برای محکوم کردن این حمله به سمت دفتر مقامات بهداشتی محلی حرکت کنند. در همین حال، وزیر بهداشت این کشور در مراسم خاکسپاری کاراکایای ۴۷ ساله هو شد.

این تیراندازی‌ها در بحبوحه افزایش حملات به متخصصان بهداشت در ترکیه، عمدتاً توسط بیماران یا بستگان آن‌ها رخ داد. به گفته اتحادیه مددکاران بهداشت و اجتماعی حداقل ۳۱۶ کارمند مراقبت‌های بهداشتی ترکیه در سال ۲۰۲۱ قربانی خشونت شده اند.

به گفته انجمن پزشکی ترکیه (TTB) بسیاری از متخصصان بهداشت ترکیه را به امید یافتن شرایط کاری بهتر و کیفیت زندگی ترکیه را  ترک می‌کنند. این کشور همچنین درحال تجربه کردن تورم نزدیک به ۹۰ درصد است که بعد از شیوع کرونا بدتر نیز شده است.

اعتصاب ۲ روزه کارکنان بخش درمان و پزشکان در ترکیه+ تصاویر

اعتصاب ۲ روزه کارکنان بخش درمان و پزشکان در ترکیه+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار