آماده باش دامپزشکان استان سمنان در آستانه عید قربان

بیش از ۸۰ دامپزشک و بازرس بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان روز عید سعید بر چگونگی عرضه و کشتار دام نظارت میکنند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: در این روز علاوه بر میادین ثابت عرضه دام ، مراکزی هم با همکاری شهرداری‌ها پیش بینی شده که شهروندان بتوانند به آسانی دام مورد نیاز برای قربانی را در شرایط بهداشتی و سالم تهیه کنند.

حسن هاشم زاده گفت: برای ذبح دام نیز علاوه بر کشتارگاه‌های ثابت، مراکزی در حاشیه شهر‌ها با حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در نظر گرفته شده است.

هاشم زاده گفت: همه شهروندانی که قصد انجام قربانی دارند میتوانند از این مراکز استفاده کنند و چنانچه خارج از کشتارگاه دام ذبح کردند برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام به ویژه بیماری خطر ناک و کشنده تب کریمه کونگو ضمن رعایت مسائل بهداشتی و ضد عفونی میتوانند با گروه‌های سیار دامپزشکی از طریق شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا با حضور در همان محل سلامت گوشت را تاییدکنند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان می گوید: به منظور پیشگیری از بیماری ها بخصوص تب کریمه کنگو از شهروندان می خواهیم موقع برش گوشت از دستکش استفاده و قبل از مصرف ، ۲۴ ساعت گوشت و ۴۸ ساعت جگر را در دمای یخچال نگهداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.