وجود بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی گفت: کل فیبر نوری استان ۱۱ هزار و ۴۶۱ کیلومتر است که چهارهزار و ۷۴۳ کیلومتر آن در قالب درون‌شهری و بین‌شهری، پنج‌هزار و ۸۸۵ کیلومتر در قالب فیبر مراکز تعریف شده است.

چنگیز نوری مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح نجما (نهضت جهادی مخابرات ایران) در این استان هزینه شده، گفت: تعداد کل مشترکین باند پهن در استان به بیش از ۲۵۶ هزار و ۷۸۹ مشترک رسیده است، که از این تعداد، ۲۴۷ هزار و ۶۷۶ مشترک در قالب بستر مسی و ۹ هزار و ۲۰۷ مشترک در قالب فیبر نوری از شرکت مخابرات، خدمات دریافت می‌کنند.

نوری، با تأکید بر ضرورت گسترش فیبر نوری در استان اضافه کرد: هر چند تعداد مشترکان فیبرنوری در استان ۹ هزار و ۲۰۷ مشترک، اما این استان هم اکنون دارای ظرفیت اتصال ۲۱ هزار و ۴۸ پورت به فیبر نوری را دارد.

وی گفت: هم اکنون ۳۲۷ مرکز روستایی، یک‌هزار و ۱۰۰ سایت همراه اول و تمامی پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی به فیبر نوری متصل هستند.

نوری، حرکت به سمت شهر هوشمند، ظرفیت‌سازی واگذاری FTTH در مراکز پر ظرفیت شهری، توسعه فن‌آوری، بهبود زیرساخت‌های ارتباطی شهر‌های صنعتی، پاسخگویی به نیاز مشتریان و افزایش ضریب نفوذ، بهبود درکیفیت محصول و ارتقای پهنای باند، ارتقای پایداری شبکه‌های ارتباطی و گسترش زیرساخت‌های فیبرنوری را از مزایا و اهداف مرحله اول طرح نجما در استان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه ظرفیت تلفن ثابت در استان به یک میلیون ۷۹ هزار و ۱۷۴ مشترک افزایش یافته است، اضافه کرد: این در حالیست که هم اکنون ۹۲۷ هزار و ۲۴۲ مشترک تلفن ثابت در استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.