معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: به گردشگرانی که قصد سفر به اصفهان را دارند توصیه می‌شود که از ظرفیت‌های اقامتی شهرستان‌های غربی و جنوبی استفاده کنند.

حیدر صادقی گفت: با توجه به شرایط جوی موجود و همچنین بمنظور توزیع مناسب سفر در سطح استان، به گردشگران توصیه می‌شود که در تعطیلات تابستانی، شهرستان‌های غربی و جنوبی را به عنوان مقاصد سفر خود انتخاب کنند.

او هوا و شرایط جوی در این مناطق معتدل‌تر و بهتر است، گفت: ظرفیت اسکان مناسبی در این شهرستان‌ها از جمله هتل، مهمانپذیر، واحد‌های بومگردی و کمپ گردشگری پیش بینی شده است.

عمده مسافرت‌ها در استان اصفهان به شهر‌های اصفهان، کاشان و نطنز صورت می‌گیرد درحالیکه در سایر شهرستان‌ها نیز امکانات گردشگری خوبی فراهم شده است.

به گفته صادقی برای تعطیلات اعیاد قربان و غدیر هنوز ظرفیت هتل‌ها و اماکن اقامتی استان اصفهان، تکمیل نشده و ضریب اِشغال آن‌ها به صد درصد نرسیده است، شرایطی که برای عید فطر و در زمینه تکمیل ظرفیت هتل‌های برخی شهر‌ها در اصفهان پیش آمد برای عید قربان پیش نیامده، اما این احتمال در روز‌های آینده بسته به الگوی سفر‌ها وجود دارد.

او درمورد برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای سفر‌های تابستانی و تعطیلات پیش رو، گفت: دستورالعملی در این زمینه در کشور و استان تهیه و ابلاغ شده که در آن بر ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه تابستان سال ۱۴۰۱ تاکید شده است.

صادقی یکی از این اقدامات مربوط به شرایط آب و هوایی است که با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان، پیش بینی‌های هواشناسی و اعلام هشدار‌های زرد و نارنجی، اطلاع رسانی لازم به مسافران درباره احتمال وقوع آلودگی هوا و شرایط طوفانی در برخی محور‌ها انجام می‌شود.

نظارت بر کیفیت، کمیت و نرخ انواع خدمات مرتبط با سفر اعم از اقامتی، پذیرایی و صنوف خدمات رسان، برنامه ریزی آژانس‌های مسافرتی برای تور‌های استان گردی و اطلاع رسانی از طریق سامانه "مسافریار" از جمله خدمات سفر در تابستان است.

صادقی سامانه ۰۹۶۲۹ برای رسیدگی به شکایات، پاسخگویی و اطلاع رسانی به مسافران فعال است می‌گوید: ایستگاه‌های ایمنی سفر نیز در فواصل ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری جاده‌ها توسط اداره راهداری و نیروی انتظامی فعال شده است.

او درباره افزایش مجدد آمار کرونا گفت: ما از دوران کرونا همواره به مردم توصیه کرده ایم که فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند و برای اینکه این موارد بهتر تحقق پیدا کند از گردشگران می‌خواهیم که در قالب تور سفر کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: نظارت دقیقی بر فعالیت آژانس‌های مسافرتی و تور‌های گردشگری به ویژه درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود همچنین در این بخش بر رعایت موازین بهداشتی در شبکه حمل و نقل، اقامتگاه ها، پذیرایی و بازدید از اماکن و بنا‌های تاریخی نظارت می‌شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان"، "مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار