قربان، عید تقرب انسان به پروردگار متعال است

امام جمعه شهرستان انار گفت: قربان عید تقرب انسان به پروردگار متعال است، پیام عید قربان این است که در راه خدا، باید از همه‌ى دلبستگى‌ها دست کشید.

  حجت الاسلام منتظری در خطبه های نماز عید قربان گفت: عید قربان عید تقرب انسان به پروردگار متعال است، پیام عید سعید قربان اینست که در راه خدا، باید از همه‌ى دلبستگى‌ها حتى دلبستگى از فرزند هم، دست کشید.

  امام جمعه شهرستان انار گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی است، همه مردم باید متوجه این موضوع باشند که سلامت جامعه در گرو آنست که انسان بموقع به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند.

حجت الاسلام منتظری می گوید: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر موضوع حجاب، مصادیق فراوانی مثل غیبت، تهمت، کم فروشی و گران فروشی، دروغگویی و ... را دارد.

به گفته امام جمعه انار برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی لازمست که طبق فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر و بر اساس فرمان الهی عمل شود.

امام جمعه انار گفت: امروز یکی از مطالبات جدی مردم مومن و پایبند به دین از مقامات مسئول بویژه مقامات قضائی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیروی محترم انتظامی، جلوگیری قاطع از مفاسد اجتماعی بویژه ترویج فرهنگ منحط بد حجابی و متاسفانه بی حجابی درملاء عام و در سطح جامعه است.

او در ادامه گفت: روز عید غدیر سالروز استقرار نظام امامت و ولایت، با فضیلت‌ترین عید شیعیان است.

حجت الاسلام منتظری گفت: هیئت‌های مذهبی، مساجد، اماکن مذهبی و نهاد‌های فرهنگی جشن‌های باشکوه مردمی عید غدیر را برگزار نمایند، یکی از اعمال مستحب و با فضیلت عید غدیر اطعام مؤمنین ولو برای چند نفر معدود می‌باشد.

برچسب ها: نماز عید ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار