استاندار قم:

عید سعید قربان جشن رهایی از اسارت نفس است

استاندار قم گفت: عید سعید قربان جشن رهایی از اسارت نفس و قبولی در جشن طاعت و بندگی خداست.

در پیام سید محمدتقی شاهچراغی آمده است: دهه نورانی ولایت و امامت عطری از معنویت و نسیمی از عشق و دلدادگی به ائمه اطهار (ع) را بر سرزمین‌های اسلامی جاری و مشام رهپویان ولایت و دلدادگان آستان هدایت را می‌نوازد.

 عید سعید قربان، جشن رهایی از اسارت نفس، شکوفایی ایمان، یقین و عمل صالح و روز شادی مسلمانان و قبولی در جشن طاعت و بندگی خدا است.

 عیدی که مسلمانان به تبعیت از سنت ابراهیمی، خواسته‌های نفسانی خود را در میعادگاه معنوی حج قربانی کرده و اوج عبودیت و شکوه و عظمت وحدت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارند و غدیر، بهار ولایت، موسم بیعت پرشور و شاخص ابدی برای تعیین تکلیف امت اسلامی در مسئله مهم هدایت و حکومت است.

روزی بزرگ و حساس‌ترین مقطع تاریخ اسلام، که پیامبر اکرم (ص) پس از ۲۳ سال تلاش و مجاهدت بی‌وقفه و به اذن الهی، ماموریت ابلاغ رسمی رسالت را با سربلندی به سرانجام رساندند و مکتب روشنگر و انسان ساز غدیر را بنا نهادند.

مکتبی که مسیر هدایت و سعادت را از راه گمراهی و ضلالت جدا نمود و جریان رسالت نبوی را تداوم بخشید تا بشریت برای همیشه، از فیوضات دین اسلام بهره.‌مند باشد.

 غدیر نه تنها یک رویداد و واقعه مهم تاریخی، بلکه گنجینه ارزشمندی سرشار از مفاهیم و پیام‌های الهام بخش و آموزنده است که تاسی به آنها، می‌تواند آینده درخشانی را برای مسلمانان جهان و همه جوامع بشری در طول تاریخ و اعصار به ارمغان بیاورد و اساسی‌ترین پیام رویداد غدیر، نقش بی‌بدیل امام و امت در حکومت اسلامی و عنایت مخصوص خداوند متعال به وجود پر خیر و برکت امام و رهبر در راس جامعه دینی است.

 فرصت را مغتنم دانسته و فرا رسیدن عید سعید قربان و خجسته عید غدیرخم را به عموم مسلمانان و شیعیان به ویژه مردم شریف و ولایتمدار قم و علما و مراجع معظم تقلید، تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق همگان را در کسب معنویت و بهره‌مندی هر چه بیشتر از فیوضات این ایام نورانی از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار