سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شیب تندی در افزایش موارد بستری و مثبت کرونایی در استان داریم و شرایط مقداری نگران کننده است.

رحمان جلالی ۲۰ تیر ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا با اعلام وضعیت قرمز دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد گفت: شهرستان‌های رابر، زرند، کوهبنان و عنبرآباد در وضعیت نارنجی هستند.

او می گوید: ۱۱ شهرستان کرمان، راور، نرماشیر، انار، شهربابک، سیرجان، بافت، ارزوئیه، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوب در وضعیت زرد و شهرستان‌های رفسنجان، بردسیر، بم، فهرج، ریگان و قلعه‌گنج وضعیت آبی دارند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر تقویت نشست‌های منطقه‌ای و تیم‌های واکنش سریع در استان به ویژه برای مناطق قرمز گفت: شهرستان‌های نارنجی و زرد و همجوار با مناطق قرمز از الان تدابیر را برای مسائل مقابله‌ای داشته باشند.

جلالی تصریح کرد: مدیریت بیماری کرونا سه مولفه واکسن، رعایت دستور العمل ها و مدیریت هوشمند دارد و لذا دستگاه‌ها با آرایش قرارگاهی که وجود دارد، وظایف و سهم خود را اجرا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی، نظارت بر تفرجگاه‌ها و آموزشگاه‌های تابستانی در رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل‌ها را مورد تاکید قرار داد.

 مهدی احمدی‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: شیب تندی در افزایش موارد بستری و مثبت کرونایی داریم و شرایط مقداری نگران کننده است.

او می گوید: در اوایل خردادماه بسیاری از بخش‌های کرونایی خالی شده بودند، اما با شرایطی که پیش آمده مجدد تخت‌ها اشغال شده‌اند.

احمدی‌نژاد، بیشترین عامل موثر در افزایش بیماری را رعایت نکردن شیوه نامه ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری عنوان کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون در استان قابل قبول است، اما دز یادآور را حتما باید داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان لزوم واکسیناسیون در جمعیت دانش‌آموزی و پادگان‌ها را نیز لازم دانست و گفت: سویه جدید بیماری علائم ترکیبی از درگیری تنفسی و گوارشی دارد.

احمدی‌نژاد می گوید: در رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید سخت‌گیری‌ها حتما انجام شود و مناطق گرمسیری به احتمال زیاد شیوع سریعتر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه به افزایش ۶۲ درصدی موارد ابتلا طی یک هفته گذشته اشاره کرد و گفت: ۹۱ درصد نوبت اول، ۸۰ درصد نوبت دوم و ۵۴ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون سوم را انجام دادند.

بارانی می گوید: حدود ۲۴۸ هزار نفر در استان هیچ دز واکسنی را تزریق نکردند که جمعیت دانش آموزی نیز جزو آن‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار