مدیران عامل سازمان منطقه ویژه پارس و مجتمع گاز پارس جنوبی پیشرفت عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه هشتم، فاز‌های ۲۰ و ۲۱ مورد بررسی قرار دادند.

 سخاوت اسدی در بازدید از روند پیشرفت عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز ۲ فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: خدمات شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی در بازه زمانی تعمیرات اساسی در شرایط سخت و گرما بی‌سابقه قابل تقدیر و ستایش است.

به گفته وی بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در شبانه‌روز در منطقه پارس جنوبیتولید شده است و مجتمع گاز پارس جنوبی با تأمین بیش از ۷۵ درصد از انرژی مورد نیاز کشور، به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده گاز در کشور تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  گفت: استفاده از شرکت‌های داخلی در تأمین تجهیزات پالایشگاه‌های در حال تعمیر و بازسازی  بسیار تاکید می شود و برای بهبود در حوزه تجهیز و نصب قطعات و تجهیزات اساسی و باکیفیت در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی، شرکت‌ها و سازندگان داخل باید با برنامه‌ریزی و شناخت دقیق مشارکت کنند.

به گفته اسدی انجام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی را در راستای افزایش اثربخشی قابلیت اطمینان مراکز تولیدی صنعتی کشور در فصل سرما بسیار مهم است و  یکی از برنامه‌های مهم، راهگشا و حیاتی در تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی کاهش بازه زمانی تعمیرات اساسی در هر پالایشگاه است و امید می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق این مهم نهادینه شود.

وی گفت: شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان نقش بسیار اثربخش و مهمی در موفقیت عملیات تعمیرات اساسی ایفا می‌کنند و باید هدفمند، همسو و با پیاده‌سازی دانش نوآورانه برای تأمین قطعات و تجهیزات باکیفیت تلاش کنند.

وی می گوید افزایش همکاری و همدلی بین مجموعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مجتمع گاز پارس جنوبی در منطقه نقش مهمی دارد و  این مهم سبب افزایش همیاری و همبستگی بین سایر شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی می‌شود و روز به روز شاهد دستاورد‌های بزرگی در قطب اقتصادی کشور می‌شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.