جامعه اطلاعاتی آمریکا از خرید جاسوس افزار پگاسوس توسط شرکت آمریکایی «ال ۳ هریس» حمایت کرد.

شرکت دفاعی امنیتی آمریکایی «ال ۳ هریس» (L۳Harris) در جریان مذاکرات با گروه صهیونیستی «ان اس او» (NSO) در خصوص خرید فناوری جاسوسی جنجالی «پگاسوس»، اعلام کرد جامعه اطلاعاتی آمریکا در جریان است و از این معامله حمایت میکند.

به گزارش اسپوتنیک عربی، این شرکت آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگان «ال ۳ هریس» گفتند که مقامات اطلاعاتی آمریکا به طور مخفیانه از برنامه‌های این شرکت برای به دست آوردن فناوری‌های جاسوسی «ان اس او» اطلاع دارد و فناوری‌های این شرکت صهیونیستی مورد توجه بسیاری از سازمان‌های اطلاعاتی و مجری قانون در سراسر جهان از جمله FBI و CIA بوده است.

پیشتر با رسانه‌ای شدن مذاکرات شرکت ال ۳ هریس با «ان اس او» و تلاش برای خرید جاسوس افزار پگاسوس، این شرکت به دولت آمریکا اطلاع داد که از خرید جاسوس افزار پگاسوس منصرف شده است. با این حال، افراد مطلع اعلام کردند مذاکرات با نظارت مقامات اطلاعاتی آمریکا به صورت مخفیانه ادامه یافته است.

قابل ذکر است که به موازات آن، مقامات صهیونیستی با وزارت بازرگانی آمریکا برای حذف «NSO» از لیست سیاه مذاکره کردند، اما نتیجه‌ای نداشت.

شرکت صهیونیستی ان اس او به دلیل رسوایی تولید جاسوس افزار بحث‌برانگیز پگاسوس شناخته شده است. این جاسوس افزار تلفن‌های همراه را هک می‌کند و سبب دسترسی کامل اپراتور به دستگاه‌های هدف می‌شود. مقامات کشور‌های گوناگون تاکنون برای دسترسی به اطلاعات روزنامه نگاران و فعالان سیاسی خود، این نرم‌افزار را از شرکت صهیونیستی خریداری کرده اند. با این حال، تلفن همراه خود این مقامات هم در موارد بسیاری هک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار