رئیس‌جمهور در نشست وزیران محیط زیست:

برای مقابله با معضلات زیست‌محیطی اتحادیه یا سازمان تشکیل شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ساز و کار حل مسائل محیط زیستی در گرو همکاری و همگرایی منطقه ای است.

رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه در «نشست منطقه‌ای وزیران محیط زیست» که با حضور وزرا و مقامات ۱۱ کشور منطقه در محل موزه دارآباد تهران برگزار شد، با قدردانی از فعالان این عرصه، دغدغه حفاظت از محیط زیست را یک اولویت اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: توسعه یافتگی اقتصادی و صنعتی برای همه کشورها یک ضرورت است، اما قطعا این توسعه یافتگی باید فرع بر حفاظت از محیط زیست باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه تا محیط زیست برای مردم محیطی امن و آ‌رام نباشد، توسعه یافتگی در دل و جان مردم و در نظام اقتصادی و اجتماعی در جای درست خود قرار نمی‌گیرد، افزود: اگر این شرط محقق نشود، آن توسعه صنعتی و توسعه یافتگی تبدیل به تهدیدی علیه جان انسان‌ها می‌شود، پس حفظ محیط زیست، مسئله‌ای بسیار مهم و دارای اولویت است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از اینکه کشورهای دوست و همسایه توجه خود را به موضوع مهم و بین نسلی محیط زیست و لزوم حفاظت از آن متمرکز کردند، اظهار داشت: معتقدم که این موضوع می‌تواند زمینه همکاری‌های گسترده بین کشورها باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که در قانون اساسی خود به مسئله محیط زیست توجه کرده و آن را به عنوان لازمه حیات اجتماعی رو به رشد برای بشر معرفی کرده است، تصریح کرد: تخریب محیط زیست که خود معلول نابرابری‌های اجتماعی و سیاسی و همچنین استفاده غلط از طبیعت است یکی از عوامل مهم تضییع حقوق انسان‌ها به شمار می‌آید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در نگاه اسلام مفهوم خلقت، فراتر از طبیعت است و بشریت نه تنها نسبت به محافظت از طبیعت مسئول است، بلکه به عنوان کارگزاری از درون نظام خلقت الهی هرگونه رفتار، کردار و حتی اندیشه او در تعادل این نظام موثر است. لذا یک انسان نیکوکار، دارای رابطه تعاملی با خلقت و نه بهره‌کشی از آن است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه چنین انسانی دوام‌بخش نظام خلقت الهی است، گفت: این زاویه نگاه، با رویکرد برخی افراد که معتقدند باید به هر شکلی از طبیعت بهره‌ جست، کاملا متفاوت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جهان کنونی با مشکلات فراوان زیست محیطی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی روبروست، افزود: در منطقه غرب آسیا با معضلات متعدد زیست محیطی از جمله تغییرات آب و هوایی، طوفان‌های گرد وغبار و آلودگی‌های منابع زیستی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: بدون تردید کاهش امنیت زیستی و غذایی، ایجاد آلودگی‌ها، برداشت بی‌رویه از منابع تجدیدناپذیر و کاهش تنوع زیستی، منجر به کاهش رفاه عمومی و تاثیر منفی بر اقتصاد و سلامت ساکنان این مناطق شده است. از طرفی زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، تروریسم، محروم نگه داشتن دولت‌ها و ملت‌های منطقه از عرصه دانش، فناوری و مشارکت در تصمیم‌گیری، سبب بروز چالش‌های محیط زیستی غیرقابل جبران شده است.

رئیس جمهور همچنین رویکرد برتری طلبانه دولت‌های غربی در طی قرن‌های گذشته و دست اندازی بدون حد و اندازه آنها بر منابع طبیعی به خصوص در کشورهای تحت استعمار و تولید انواع آلاینده‌ها در نقاط مختلف جهان برای رسیدن به توسعه اقتصادی کنونی را یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات زیست محیطی دانست و تاکید کرد: بر این اساس به طور طبیعی، این انتظار وجود دارد که آنها مسئولیت بیشتری در این زمینه بر عهده بگیرند، نه اینکه این موضوع تبدیل به مسیری برای نوع جدیدی از استعمار در فناوری شود و استعماری نو را رقم بزند.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در آیات نورانی قرآن یکی از ویژگی‌های ظالمان، نابودی طبیعت و نسل بشر معرفی شده است، اظهار داشت: از محوری‌ترین نکاتی که در سخنرانی ویدئویی سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل بر آن تاکید کردم، ضرورت حفظ محیط زیست و چالش‌ها و آفت‌هایی بود که عدم توجه به محیط زیست می‌تواند برای جهان و طبیعت ایجاد کند و نسل بشر را به خطر بیندازد و توجه همه کشورها را به این موضوع بسیار مهم و ضروری جلب کردم.

رئیس جمهور تصریح کرد: نکته مهمی که امروز ضرورت دارد مورد توجه این جلسه و نشست باشد، این است که باید به مساله حفاظت از محیط زیست، به دور از تشریفات معمول اداری و سازمانی و روابط دیپلماتیک بین کشورها، به عنوان یک امر بسیار مهم توجه شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه بحث‌های رسمی بین کشورها، غالبا تعارفات بین‌المللی و دیپلماسی مرسوم است، خاطرنشان کرد: از رئیس محترم سازمان محیط زیست، وزرای شرکت‌کننده و صاحب نظرانی که در این جمع حضور دارند، می‌خواهم که این مسئله را به دور از تعارفات معمول دیپلماتیک و نگاه‌های سیاسی ببینند، درباره آن بیاندیشند و راهکارهای موثر حفاظت از محیط زیست را طراحی و دنبال کنند، چرا که تعارفات معمول مانع از این می‌شود که به نتیجه بایسته و شایسته برسد.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران با تدوین قوانین ملی از جمله اصل مترقی پنجاهم قانون اساسی و همچنین با تأسی از آموزه‌های دینی و تکیه بر دانش بومی و اولویت‌بخشی به ارزش‌هایی همچون عدالت، برابری، قناعت و احترام به طبیعت، در کنار عضویت در مجامع بین‌المللی زیست محیطی، توجه ویژه‌ای به حفاظت از محیط زیست داشته و اقدامات موثری برای ارتقا و بهبود شرایط محیط زیست و رفع آلودگی‌های ایجاد شده در کشور کرده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای به کارگیری توان علمی و تخصصی کشور در زمینه دستیابی به پایداری و عدالت محیط زیستی به کار گرفته شده است، افزود: تاکید می‌کنم که یکی از ابعاد اساسی در نوع ارتباطات ما با همسایگان و در سیاست خارجی، رعایت حق همسایگی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید حق همسایگی را در قبال یکدیگر رعایت کنند، اظهار داشت: وقتی سخن از حق است به طور طبیعی در کنار آن تکلیفی هم هست؛ حق بی تکلیف نمی‌شود. باور دارم که حق همسایگی و رعایت محیط زیست یکی از حقوق همسایگی است. سیاست همسایگی و حق همسایگی، توجه به مسئله محیط زیست را ایجاب می‌کند.

حجت‌الاسلام رئیسی  ادامه داد: مقابله با برخی از چالش‌های محیط زیستی از جمله بحران افزایش و شدت طوفان‌های گرد و غبار، موضوعی فرامرزی و نیازمند عزم بین‌المللی و منطقه‌ای است. ساز و کار حل مسائل محیط زیستی در گرو همکاری و همگرایی منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران از همکاری و همگرایی منطقه‌ای برای برون رفت از این چالش‌ها در راستای بهبود و ارتقای وضعیت محیط زیست استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نَفْس برگزاری این نشست، نشان از اراده جمهوری اسلامی برای دنبال کردن موضوع حفاظت محیط زیست در منطقه است، تصریح کرد: پیشنهاداتی را به این نشست ارائه می‌کنم تا در کارگروه‌ها و جلسات مورد بررسی قرار گیرد. آنچه بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ضرورت همکاریِ شایسته همسایگان برای دستیابی به یک نگاه و اقدام مشترک در موضوع محیط زیست، است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه برای دستیابی به این نگاه و اقدام مشترک، نیازمند یک تقسیم کار بین کشورها هستیم، خاطرنشان کرد: تقسیم کار بین کشورها می‌تواند فضای همکاری را تقویت و به مقابله موثرتر و رفع مخاطرات محیط زیست از جمله طوفان‌های گرد و غبار که امروز دغدغه و نگرانی اصلی کشورهای منطقه است، کمک کند.

رئیس جمهور گفت: نکته بعد این است که باید برای مدیریت و بهره‌برداری از منابع آب، هوا، خاک، مدیریت پسماندها، زباله‌های شهری، صنعتی، کشاورزی و کنترل دخالت در اکوسیستم‌ها، ضوابط و برنامه‌های منطقه‌ای تدوین و در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع انرژی پاک، آمادگی دارد برای کاهش آلودگی‌ها و حفاظت از محیط زیست، تجارب و دانش زیست فناوری خود را در اختیار دیگر کشورها به ویژه همسایگان عزیز خود قرار دهد.

رئیس جمهور در ادامه تشریح پیشنهادات خود تاکید کرد: برای مقابله پایدار با معضلات زیست محیطی، ایجاد یک اتحادیه یا سازمان برای همکاری‌های زیست محیطی کشورهای غرب آسیا، می‌تواند همکاری‌های منطقه‌ای این کشورها را ساماندهی کند.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: نکته مورد توجه دیگر برای این همکاری این است که به منظور تحقق اهداف مندرج در قطعنامه‌های سازمان ملل که بسیاری از آنها با پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، تاسیس یک صندوق منطقه‌ای برای پشتیبانی مالی از اقدامات اجرایی در میدان عمل، ضرورت دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: بنابراین پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران شامل تاسیس یک سازوکار و سازمان در قالب اتحادیه منطقه‌ای، ایجاد صندوق مالی به عنوان پشتوانه مالی اقدامات اجرایی، لزوم انجام نوعی از تقسیم کار بین کشورهای عضو و تشکیل دبیرخانه این اتحادیه به منظور پیگیری مجدانه مصوبات است چرا که اگر دبیرخانه نباشد، مصوبات این تشکیلات آنچنان که شایسته است، دنبال و اجرا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: هرگونه کوتاهی در این رابطه خسارت جدی و جبران‌ناپذیری برای مردم و زیست بوم دارد که باید از آن پرهیز کرد. گذر زمان به نفع ما نیست و باید در این زمان محدود هم تصمیمات قاطع و جدی گرفت و هم به دنبال اجرای این تصمیمات و مصوبات بود.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که در این نشست با اراده جدی شرکت‌کنندگان، برای حفاظت از محیط زیست، تصمیمات شایسته‌ای گرفته شود و به دنبال این تصمیمات، ساز و کار لازم با اراده کشورها در راستای ایجاد تغییر در وضعیت محیط زیست منطقه ایجاد شده و مجموع این اقدامات بتواند کمک بسزایی در حفاظت از محیط زیست منطقه نماید.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت: امیدوارم برگزاری این نشست برای ایران و کشورهای منطقه منشأ برکت و جلوه‌ای از همبستگی، همکاری و همراهی برای دیگر مناطق عالم باشد، تا ببینند این همگرایی و همکاری توانسته یک کار نو‌ را در منطقه رقم بزند، مشکلات زیست محیطی را برطرف و محیط را برای زندگی و پیشرفت مردم، کاملاً آرام و ایمن کند.

پیش از سخنان رئیس جمهور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در سخنانی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور بر اولویت دادن به ارتباط با کشورهای همسایه، دیپلماسی زیست محیطی را پیش درآمدی بر دیپلماسی همسایگی عنوان کرد و گفت: مصمم هستیم با ایجاد همگرایی منطقه‌ای، چالش‌های زیست محیطی از جمله پدیده گرد و غبار را مهار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه برخی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مسئول در حوزه محیط زیست به بهانه تحریم به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: چنین رویه‌ای قطعاً قابل قبول نخواهد بود و این سازمان‌ها باید با محوریت قرار دادن محیط زیست نقش خود را در جنبه‌های مالی و مدیریتی به نحو مطلوب ایفا کنند.

نشست منطقه‌ای وزیران محیط زیست کشورهای منطقه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با شعار «همکاری‌های محیط زیستی برای آینده‌ای بهتر» با هدف بررسی راه حل‌های رفع مشکلات محیط زیستی منطقه بویژه معضل گرد و غبار با حضور وزرا و مقامات ارشد ۱۱ کشور غرب آسیا در تهران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
شاید با استفاده از خاصیت گرد وخاک یعنی به کمک جذب یونی خاک را با استفاده از آنتن های بلند برای جذب یونی خاک را زمینگتر و مهار کرد که فقط در توان کار دانش بنیان هاست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اقای رئیسی لطف کن برو پی کارت پدرملت رودراوردی بخدا ملت دیگه نمیتونن حتی نفس بکش خواهشا بروپی کارت
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست با چندین مدرک تحصیلی مختلف و پذیرفته مقطع phd مدیریت منابع انسانی
۲۰:۳۴ ۲۱ تير ۱۴۰۱
راهی برای استخدام غیرقانونی و بدون آزمون فک و فامیل بیسواد خود ایجاد کرد!!!!!؟

دمت گرم جناب دکتر رییسی یعنی تو چیت از حسن کلید کمتره!!!!

او تمامی فک و فامیل بیسواد خود را که در بانک های خصوصی مانند مهر اقتصاد، انصار، قوامین با رانت و پارتی جذب شود بودند به بهانه ادغام بانک ها بدون کمترین زحمت دولتی کرد
و به استخدام رسمی دولت در آورد و راه را برای انتقال آنها به بانک های سپه، ملی و... باز کرد!!!!

ولی افراد بی پارتی مثل بنده که با آزمون استخدامی استخدام شدیم و انواع مدرک مختلف داریم و دانشگاه ها و مقاطع مختلف قبول شدیم
حتی داخل وزارت خود نتوانستیم جابجا بشیم

با جود نیاز شرکت زیرساخت به مهندس الکترونیک، بنده به علت نداشتن پارتی تحصیلی در مقطع ارشد الکترونیک را راها کردم و نتونستم از پست به زیر ساخت منتقل شوم
و همچین با داشتن مدرک ارشد مدیریت دولتی و موافقت مدیر کل محترم وقت پست بانک استان مرکزی با انتقالیم از پست به پست بانک باز به دلیل نداشتن پارتی در پست بانک کل کشور نتونستم به پست بانک منتقل شوم
ولی افراد زیر دیپلم که با رانت در بانک های خصوصی جذب شده بودند با ادغام بانک ها خصوصی با سپه به راحتی به بانک های ملی، سپه و... منتقل شدند!!!!

واقعا جای تاسف این همه بی قانونی و پارتی بازی!!!!

در شهر بنده فامیل نماینده که دهیار روستای کوچکی است و هبچ رابطه استخدامی دولتی ندارد
زمزمه‌های مبنی بر انتصابش به بعنوان بخشدار یکی از بخش ها به گوش می رسد و در سایت ها و گروه ها و کانال های خبری شهرستان دست بدست می شود!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
از وعده های احیای دریاچه ارومیه چه خبر ؟؟؟ بی تدبیر تر از این دولت ایران به خودش ندیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
باید باید.... فقط از دهنش همین درمیاد...
Germany
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
وزارت سبز درست کنید
توی آلمان حزب سبز داریم
برای دفاع از طبیعت و آینده زمین و یک سرزمین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
فقط انشا فقط حرف به خاک خود این مملکت هم کسی رحم نمیکنه فقط نشستید جلو کولر جک تعریف میکنید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اقای دکتر ریسی یارنه حق همه مردم ایرانه یارنه من قطع شده و من حلالیت نمیدم و حرامه و از نظر اسلام مال حرام خوردن نداره پس خواهشا شما تبلیق دین اسلام را نکنید چونکه در دین اسلام در مورد حلال و حرام خیلی تاکید شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
راستی جناب رییسی ،ول کنین محیط زیست رو خودش کم کم نابود میشه، قیمتها رو کم بالا بردین، بیشتر ببرین بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
شما خبر نداری. هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
احسنت به دولت مردمی که علاوه بر جیب و اقتصاد کشور به فکر محیط زیست هم هست
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۳۴ ۲۱ تير ۱۴۰۱
برای مقابله با شرکتهای پیمانکاری چکار کردید ؟ طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد؟ چرا اینقدر امروز وفردا میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اینهمه کار شد ندیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست با چندین مدرک تحصیلی مختلف و پذیرفته مقطع phd مدیریت منابع انسانی
۲۰:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
طرح ساماندهی بدون برگزاری آزمون استخدامي عام و فراگیر یعنی خیانت، یعنی جنایت، یعنی رانت، یعنی پارتی، یعنی پول دادن و استخدام شدن!!!!

یعنی نمایندگان فک فامیل بیسواد خود بدون کمترین زحمت و شایستگی تبدیل به کارمند رسمی دولت کردن!!!!!

باید آزمون استخدامی فراگیر با شرکت عموم کسانی که شرایط استخدامی را دارند برگزار شود و در شرایط مساوی در آزمون کتبی نیروی های شرکتی، قراردادی و پیمانی رسمی شوند.
و در صورت رد شدن در آزمون کتبی هم اخراج شوند و هم با واسطه و پارتی جذبشان برخورد شدید شود.

تا عبرتی برای رانت بازان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
از خودتون شروع کنید جنگلهای شمال از انقلاب تا الان چقدر نابود شده استفاده از جنگلهای بلوط زاگرس برای زغال نابودی دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده رود و نابوری منابع ابهای زیر زمینی خشک شدن دریاچها و نابوری نخلهای جنوب کشور الودگی بیش از حد هوای شهرها گرمای بیش از حد و شرایط تغیرات اقلیمی اقای ریسی اینها همه به دستان همین مسولان و مردم انجام شده وقتی خود شخص عالی و سایر روسای جمهوری قبلی هیچ اقدام عملی برا محیط زیست انجام نمیدید و وفق شعار عملی انجام بدید ۱ . جلوگیری از تخریب جنکلها و مراتع و احیای درخت و درختکاری ۲. استفاده از سوختهای پاک متاسفانه شما گازیل یورو هم نمیتونید تولید کنید گازییل تولید میکنید مثل روغن سیاه ۳. فرهنگ درخت و درخت کاری و جریمهای بسیار سنکین برای قاچاقچیان چوب متاسفانه شما در مورد قاچاق سوخت جریمهای بسیار سنگین در نظر میگیرید ولی برا تخریب محیط زیست اصلا ارزشی قایل نیستید گرمایش زمین سال به سال بیشتر میشه و این یعنی نابودی یعنی بارش کمتر و خشکسالی اقای ریسی اگه صنعت باشه ولی اب و طبیعت نباشه هیچ کسی زنده نخواهد ماند گرمای بالای ۴۰ درجه هشدار برای نابودی ما نباید منتظر امریکا و چین باشیم از خودمون شروع کنیم از پالایشگاهای فرسوده و نیروگاهای فرسوده از کامیونهایی با عمر مفید بیش از ۳۰ سال از سوخت بدون کیفیت بیایم صادقانه باشیم و هزینه کنیم برای طبیعت تا حالا تخریب محیط زیست بوده الان حداقل جلوی تخریب را بگیریم با حرف چیزی درس نمیشه عمل کنید پا منبر رفتم و حرف زدن چیزی را درست نمیکنه دیر حرکت کنید کشور به سمت نابودی پیش میره الان عربستان به سمت تکنولوژی پیش میره ولی ایران جاش مونده
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۱۳:۳۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
جناب ریس جمهور
وعده شما در رابطه با بورس چه شد.ناامید کردین یه ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
افزایش فوق العاده خاص پرستاران با ضریب 3چیشد؟ شما اول به قولها ومصوبات قبلی عمل کن بعد برو دنبال جذب نیرو جدید .نیرویی که ببینه قانون تو کارش اجرا نمیشه که نمیات سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
وقتی رای کنسرتی دادید در سال ۹۶ و آب گند زدید باید فکر اینجا بودید در ضمن وضعیت بورس بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
دولت و مجلس به تأمین بهترین رفاه علاقه نشان دهد .در غیر اینصورت قوانین برای استیضاح فعال می‌شود. یا اگر اقداماتی صورت گرفته ممنون هستیم .نتایج اقدامات را اعلام کنید .
چون مسؤلان در مورد مهمترین موارد با علاقه و اعلام نتایج کار نمی‌کنند.
چون یکی از موارد قیمت خانه بود که هنوز مستکبر شیوه مانده.
لطفا پیشرفت های ماشین را تماشا کنید .
ماشين اتوماتیک در چندین کشور رسما رونمایی شده.
اگر برنامه ممتازی در مورد موارد مهم که باید واقعا رسانه ای شود دارید مقداری از نتایج آن را رسانه ای کنید .
ضمن اینکه میدانید بعضی از نظرات قابل انتشار نیستند اما باید مسؤلان بخوانند و کمک برسانند.
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۲:۴۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
مشکل زیست محیطی رو خود دولت درست میکنه توی کاشان که یک شهر خشک هست ی کارخانه فولاد زدن که هر سال هم داره توسعه میده با مصرف آب بالا که سطح آب زیر زمینی شهر رو هم نابود کرده حالا دارن یک کارخانه سرب هم میزنن که علی رغم نارضایتی و نظر سنجی که از مردم شد این کارخانه در حال احداثه . نتیجه اینکه باعث بانی همه بدبختیها خوتون هستید نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
یه فکری به حال بورس بکن که تمام مردم بدبخت شدن چرا هیچ کاری نکنید مردم خونشون به جوش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اینهمه کار کردن و وضعیت بورس بهتر شد ندیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
انسان اشرف مخلوقات زیستش به خطر افتاده فکری برای گرانی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۱ تير ۱۴۰۱
تمام مشکلات مملکت برمیگرده به فلج بودن اقتصاد. درستش کنید خیلی چیزها درست میشه.برداشت های بی رویه آب درایران .کسی هست نظارت کنه راهکار بده .اجرا بکنه.همش حرف میزنیم..آقای رییس جمهورشعارهای شما خیلی زیبا بودولی حیف که شعاربود وعملی نشدشما چندهزارصفحه برنامه داشتیدبرای همه چیز.پس کجاست یکسال ازدولت شما وسه سال ازمجلس دوستان شما تغییری ندیدیم که بماند عقب هم افتادیم.دولت ومجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۲:۳۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
مگه سازمان محیط زیست نداریم؟آها بعضی اقازاده ها بیکارن راهی ندارن اختلاس کنن احتیاج به یک سازمان جدید دارن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام برای مقابله با معضلات زیست‌محیطی اتحادیه یا سازمان تشکیل شود...آقای رئیس جمهورسازمان وزارت خانه هستش کارکن نیست ...۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
پس سازمان محیط زیست برای چیه . احتمالا ملتفت نیستی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
بازهم سازمان جدید برای استخدام نورچشمی ها و دارندگان سفارش و سهمیه ایجاد کنید.... مگه سازمان حفاظت محیط زیست منحل شده؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست با چندین مدرک تحصیلی مختلف و پذیرفته مقطع phd مدیریت منابع انسانی
۲۰:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
بله رانت، پارتی بازی، تصمیمات خلق الثانیه برای جذب فک و فامیل بیسواد در ایران جای ضابطه و قوانین مدون که تضمين کننده سلامت نظام اداری کشور است را گرفته!!!!

اول فک و فامیل بیسواد خود را به عنوان شرکتی، قراردادی بدون آزمون وارد دستگاه های دولتی می کنند!!!!

بعد طرح ساماندهی بدون برگزاری آزمون استخدامی فراگیر را تصویب و بعد همه را رسمی می کنند!!!!

شایسته سالاری را با این طرح ها رانتی نابود کرده اند متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
پس سازمان عریص طویل محیط زیست هویجه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۱
بله هویجه منطقه سه ناحیه سه رودخانه داره افغانی ها تمام کنار رودخانه که تمیز میکنند زباله داخلش میریزن بارها به 137- 1888 و حضوری شکایت گردیم هیچکی به هیچکی نیست اصلا نمیاد سربزمه شهرداری خودش این افغانی ها رو گذاشته تهران نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
نوش دارو بعد از مرگ سهراب.این همه محیط زیست بانا و زیست شناسا زدن تو سرشون گرفتنشون و...
الان رسیدید بحرفشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام ،
پتروشیمی جدید ساخته نشود


پیمان اشراقی .
France
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
بهتره وضعیت همین سازمان هایی که هست رو اول درست کرد...سازمان هواشناسی برای تجهیزات پول نداره.گاهی پول قبض ها را هم نداره...حقوق هم که بهتره چیزی نگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام.
خجالت هم حوب چیزیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
ابراهیم عزیز . محیط زیست رو ول کنی خودش خودش رو ترمیم میکنه . بس که شما ها همه جا انگشت میکنین تو سوراخ مملکت اینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سلام سوختیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
هر کی نظر میده یه مغز فندقی هست یا میگه البانی نشین یا میگه سوختید دهنو ببند باو امثال توها میشن کاره ای این شد وضع کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اره مثل وعده های دوروغ دیگری که درباره بازار سرمایه دادی و. حالا شده قلک دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۱
همسایه ی خوب نعمته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
حق همسایگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه چی شده مال افغانستان و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
دمت گرم ناشناس ۰۵.
۱۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
شما گفتی و ترکیه و عراق و ... هم گفتن چشم ...شما که خسارت جنگ رو نمی گیرید حداقل به عراق بگید با خسارت جنگ صحرا رو ماچ پاشی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
مالچ.یا خاکپوش.ماچ چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
احسنت عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
در مورد ترکیه دیپلماسی زور و تهدید جواب می دهد
Iran (Islamic Republic of)
اردوغان
۱۰:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
چ عجب عراقم دیگه شورشو درآورده لیهمه کردوخاکو از کجه مباره عوضی تا کی باید از ایی لعنتیا بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
یا جنگش مال جنوب یا گردوخاکش بخصوص خوزستان ک ۲۴ ماهه گردوخاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
گوشمالی لازم داره
آخرین اخبار