رئیس سازمان امور دانشجویی گفت: از بین کل دانشجویان در حال تحصیل ۱۰۰ هزار دانشجوی بین الملل داریم که بیشتر آن‌ها از اتباع افغانستانی هستند.

داداش پور گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی بین المللی در کشور در حال تحصیل هستند که بیشتر آن‌ها اتباع افغانستانی هستند. با توجه به افزایش مهاجرت از کشور افغانستان، تعداد دانشجویان بین المللی نیز افزایش یافته است.

به گفته معاون وزیر علوم تمامی دانشگاه‌های ما پذیرای اتباع افغانستانی هستند و بسته به شرایط و سیاست‌هایی که دارند دانشجو را جذب می‌کنند و دانشجوی خارجی نیز باید خود را با شرایط بسنجد.

رئیس سازمان امور دانشجویی گفت: فرقی ندارد دانشجو از کدام کشور همسایه یا کشور‌های دور دست تر باشد؛ شرایط برای همه یکسان است. حضور دانشجوی بین الملل در داخل کشور با توجه به بحث پرداخت شهریه کمک خوبی به اقتصاد جامعه و خود مراکز آموزشی می‌کند.

داداش پور درباره اتباعی که مدارک هویتی و شناسنامه ندارند، گفت: موضوع اتباعی که مدارک هویتی ندارند و نمی‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند به وزارت کشور و سازمان اتباع بر می‌گردد و بر اساس شرایط خاص دانشجویان جذب می‌شوند.

او تاکید کرد که شرایط و قواعد حاکمیت درباره کشور‌های همسایه از جمله افغانستان، شرایط جذب دانشجو را مشخص می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sajjad hamade
۱۹:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام من اتباع افغانستان هستم برگه ثبت شمارش اتباع دارم میتونم دانشگاه ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
برن کشور خودشون مگه اینجا افغانستان کالا
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام من از افغانستان استم پارسال در افغانستان امتحان کنکور دادم در رشته زبان و ادبیات فارسی برنده شدم اما الان نظر به شرایط که در افغانستان پیش آمد نتوانستم ادامه تحصیل بدم الان ایران آمدم و فقط برگه سرشماری دارم میتونم در دانشگاه ایران تحصیل کنم اگه معلومات بدین خیلی ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ایکاش بچه های کشور خودمون اینقدر انگیزه برای تحصیل داشته باشند افاغنه که مهاجر هستند و ان شالله باید به کشورشون برگردن واونجا آباد کنن
Iran (Islamic Republic of)
مفسر
۰۹:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
در رتبه بعدی ایرانی های که صرفا پزشکی یا داروسازی یا دندونپزشکی در دانشگاه های کشورهای مثل ارمنستان اکراین که بدون کنکور هستند رفتن قبول شدن و انتقالی دائم به واحد بین المللی ایران می گیرند وبرمی گردن قرار دارن.
Iran (Islamic Republic of)
زین الله فیضی
۰۸:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام من ازافغانستان هستم کارت سرشماری دارم میتونم در دانشگاه ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پ توقع دارین از اروپا و امریکا بیان اینجا برای تحصیل !!!
Iran (Islamic Republic of)
مملو
۱۹:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
آمریکا درچه فکری ایران پر از افقانیه
آخرین اخبار