بیش از ۱۲ میلیون تن توان دینامیکی تخلیه و بارگیری کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) اضافه می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به انجام مراحل ساخت سه پایانه تمام مکانیزه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۱۲ میلیون تن به توان دینامیکی منطقه ویژه اقتصادی این بندراضافه می‌شود.

بهروز آقایی گفت: با هدف ارائه خدمات بهینه به صاحبان کالا، هم‌اکنون عملیات اجرایی احداث سه پایانه تمام مکانیزه غلات در این منطقه در حال انجام است که حجم سرمایه گذاری تعهد شده بخش خصوصی در ساخت این پایانه‌ها، بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته او، به طور میانگین طی چند سال اخیر بیش از ۷۶ درصد واردات غلات کشور از طریق بندر امام‌خمینی (ره) انجام شده است و  بر همین اساس، احداث این پایانه‌ها و افزایش ظرفیت توان دینامیکی بندر برای تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، امری ضروری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: در بندرامام خمینی (ره) ۹۶ شرکت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم بندری و لجستیک، اقدام به سرمایه گذاری‌های وسیعی کرده‌اند که عمده این سرمایه‌گذاری‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند و تعداد دیگری از آن‌ها نیز هم‌اکنون در مرحله عملیات اجرایی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث پایانه‌های مکانیزه غلات اشاره کرد.

این مقام مسئول  ادامه داد: تاکنون در بندرامام خمینی (ره) ۵۷ هزار میلیارد ریال حجم سرمایهگذاری تعهد شده که ارزش روز آن‌ها حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

آقای آقایی این حجم از سرمایه گذاری را در چرخه اقتصادی کشور و گردش سرمایه بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم کالا‌های اساسی وارده به کشور، توسعه سرمایه گذاری‌ها در این منطقه ویژه اقتصادی بندری همواره امری ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.