نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حجاب پرچم دین و پرچم اسلام است.

بزرگداشت شهدای قیام مسجد گوهرشاد در حرم مطهر رضوی با سخنرانی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد

آیت الله علم الهدی در مراسم بزرگداشت شهدای قیام مسجد گوهرشاد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: در آیه ۵۹ سوره احزاب خداوند خطاب به پیامبر گرامی اسلام فرموده است که به زنان و دختران خود و همه بانوان بگو که پوششی برای خود استفاده کنند که تا پای آن‌ها را بپوشاند، در پی این نزول این آیه مبارک بود که زنان با عبایی مشکی که مخصوص بانوان عرب بود به خدمت پیامبر رسیدند و پیامبر با دیدن آن‌ها برای عاقبت بخیری شان دعا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حجاب فقط مخصوص اسلام نیست در ایران از زمان ساسانیان چادر‌های مخصوص برای بانوان بود که با زنان با پوشیدن این چادر حتی قدشان مخشص نمیشد یعنی به این صورت پوشیده و کامل بود.

او گفت: راهپیمایی امروز خانواده‌های مشهدی هم برای پاسداشت ارزش‌ها و تکریم حجاب و عفاف بود و هم برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مظلوم قیام گوهرشاد بود.

آیت الله علم الهدی با بیان وقایع تاریخی قبل از حادثه مسجد گوهرشاد گفت: قیام گوهرشاد علاوه بر اینکه برای مقابله با بدحجابی و یکپارچه سازی لباس توسط رضاخان بود، در حمایت از علمایی بود که نسبت به این اقدام مبارزه می‌کردند علمایی مانند مرحوم بهلول و آیت الله قمی بود.

او گفت: شهدای مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ جان دادند تا فتنه‌ای که توسط کشور‌هایی مانند انگلیس به پا شده بود را خاموش کنند و در این راه هم موفق بودند و توانستند پیروز شوند و این پیروزی را به قیمت جان خود به دست آوردند و پر چم حجاب را تاکنون برافراشته نگاه داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.