مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: شهربازی گز پلمب بود و صاحب مجموعه بدون کسب مجوز فک پلمب، اقدام به بهره برداری از تجهیزات شهربازی کرده است.

محمود فرمانی گفت: به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تجهیزات بازی مستقر در شهربازی‌ها مشمول اجرای اجباری استاندارد است مطابق ماده ۱۶ قانون مذکور کلیه دستگاه‌های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز کالا یا ارائه خدمات مسئولیت دارند موظفند هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استاندارد‌ها و مقررات فنی مربوطه کنند.

او می‌گوید: این بدین معناست که کلیه مالکان و بهره برداران از تجهیزات شهربازی موظف هستند قبل از هرگونه بهره برداری و بلیط فروشی نسبت به اخذ تائیدیه از اداره کل استاندارد اقدام کنند.

به گفته فرمانی، بدیهی است در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی مسئولیت عواقب با مالکان و بهره بردارانی است که بدون اخذ تائیدیه استاندارد اقدام به بهره برداری از تجهیزات بازی کنند.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: در خصوص اتفاق ناگوار رخ داده در شهر گز، اداره کل استاندارد استان اصفهان در اسفند سال گذشته تجهیزات مستقر در ۳۰ مجموعه بازی در سطح استان را به خاطر دارا نبودن تائیدیه استاندارد پلمب شده که تجهیز سالتو مستقر در پارک شهید مدرس شهر گز نیز یکی از این تجهیزات پلمب شده بوده است.


بیشتر بخوانید:

فوت یک نوجوان بر اثر استاندارد نبودن وسیله‌ بازی درشهر گز


او می‌گوید: بر اساسی بررسی‌های به عمل آمده، در روز حادثه (یکشنبه ۱۲تیر ۱۴۰۱) تجهیز فوق فاقد تائیدیه ایمنی استاندارد از اداره کل استاندارد بوده و صاحب مجموعه بدون کسب مجوز فک پلمب، اقدام به بهره برداری از تجهیز فوق کرده است.

فرمانی می‌گوید: ضمن تسلیت و اظهار همدردی با خانواده متوفی ذکر این نکته مهم است که هنوز علت دقیق حادثه و انتساب آن به مقوله‌های ایمنی و فنی مشخص نبوده و باید منتظر اظهارنظر‌های رسمی و تخصصی کارشناسان و متخصصان امر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار