به منظور حفاظت از محیط زیست طرح "تسهیلگر محیط زیستی" در روستا‌های حاشیه تالاب میقان اراک در حال اجراست.

سیمین سلیمانی رئیس اداره نظارت و احیا تالاب‌های استان مرکزی از اجرای طرح "تسهیلگر محیط زیستی" در روستا‌های حاشیه تالاب میقان اراک خبر داد و در این زمینه توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

طرح "تسهیلگر محیط زیستی" با هدف آموزش و آگاهی افزایی و مشارکت جوامع محلی در امور زیست محیطی روستا‌های حاشیه تالاب میقان اراک در حال اجرا است و تا کنون انتخاب تسهیلگر در روستا‌های مبارک آباد، طرمزد، راهزان، مرادآباد، ده نمک، ویسمه و میقان انجام شده است.

به منظور حفظ و احیا تالاب میقان، فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌هایی انجام می‌شود تا با مشارکت مردم محلی به عنوان اصلی‌ترین عنصر و هم چنین تغییر نگرش آنان در حفظ و توسعه پایدار از تالاب‌ها، اقداماتی موثر صورت گیرد.

در این طرح سلسله آموزش‌های تالابی از خرداد ماه امسال در روستا‌های اطراف تالاب میقان و شهر داود آباد آغاز شده و در هر روستا ۲ تسهیلگر از اهالی روستا با رای مردم انتخاب و در دوره‌های آموزشی که به منظور ارتقا دانش زیست محیطی تالابی است شرکت خواهند کرد.

به منظور جلب مشارکت بیشتر جوامع محلی برگزاری جشنواره غذا‌های سنتی و محلی و مسابقات فرهنگی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

اولین جشنواره غذا‌های سنتی و محلی در روستای ده نمک باحضور حدود ۶۰ نفر شرکت کننده برگزار گردید و به برترین غذا‌های منتخب جوایزی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.