تولید آب در طرقبه شاندیز ۲.۵ برابر میانگین خراسان رضوی

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز گفت: تولید آب شرب در این شهرستان به ازای هر نفر در شبانه روز ۵۱۰ لیتر است که ۲.۵ برابر میانگین خراسان رضوی است.

محسن عبدالهی گفت: علت این افزایش تولید را وجود انشعاب‌های غیرمجاز و مشترکان بد مصرف و پرمصرف دانست.

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز گفت: وجود ۳۰۰۰ باغ ویلا و ۱۵ هزار اقامتگاه تفریحی، استفاده از آب شرب برای درختان و پرکردن استخرها، ورود گردشگران در روز‌های تعطیل به منطقه، ادامه پدیده خشکسالی، کاهش آبدهی منابع سطحی و افزایش عمق چاه‌ها از چالش‌های آبفا در این شهرستان به‌شمار می‌آید.

او گفت: آبفا با کسری آب به میزان ۴۰ لیتر بر ثانیه مواجه است، برای رفع نیاز شرب مشترکان، حفر و جابجایی چهار حلقه چاه و مدیریت فشار در دستور کار قرار دارد که از این تعداد دو حلقه با توان ۳۱ لیتر بر ثانیه وارد مدار شد و ۱۰ لیتر هم توسط آبفای مشهد در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

به گفته او، به دلیل افت سفره‌های زیرزمینی و نوع توپوگرافی شهرستان، امکان حفر چاه جدید وجود ندارد و صرفا اقدام به جابجایی چاه می‌شود.

عبدالهی گفت: اقدامات آبفا با همکاری مشترکان منجر به گذر از بحران و تنش آبی خواهد شد در غیر این صورت حفر چاه منجر به رفع کمبود‌ها نخواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز گفت: ۳۰ اکیپ گشت آب برای شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز در امور شهرستان تشکیل و شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات آب شرب هم در دادگستری شهرستان راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.