سرپرست اداره پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: به منظور جلوگیری از تخریب‌های زیست محیطی و کنترل آلودگی منابع زیستی، واحد‌های صنعتی و تولیدی استان قزوین به طور مستمر پایش زیست محیطی می‌شوند.

رامین رمضانی گفت: بازدید‌های کارشناسان سازمان محیط زیست استان از واحد‌های تولیدی و صنعتی به صورت مستمر و منظم و گاهی مواقع سرزده و شبانه و بدون اعلام قبلی انجام می‌شود.

در این راستا کارشناسان این سازمان از واحد‌های صنعتی و تولیدی شهرستان قزوین و البرز بازدید شبانه انجام داده و ضمن نمونه برداری از خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا از چندین واحد صنعتی بازدید کرده و وضعیت کیفی گاز خروجی دودکش آن‌ها را بررسی نمودند.

 در این پایش شبانه، تصفیه خانه فاضلاب واحد‌های صنعتی به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن فرآیند تصفیه بررسی شد و تذکراتی در خصوص راهبری تصفیه خانه‌ها به منظور مطابقت پساب خروجی با استاندارد‌های زیست محیطی و مدیریت پسماند‌های تولیدی به صاحبان و مدیران واحد‌ها ارائه گردید.

وی با اشاره به ضرورت صیانت از محیط زیست و با تاکید بر اهمیت پیشگیری و کنترل آلودگی منابع زیستی، گفت: صنایع موظف هستند ضوابط زیست محیطی را رعایت کرده و از آلوده ساختن منابع طبیعی و محیط زیست خودداری کنند، در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات محیط زیست با هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و بیش از ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار