مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از پراخت ۸۸ درصد از مطالبات گندم کاران استان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد گفت:با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۷۵۱ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان معادل ۸۸ درصد از مطالبات کشاورزان مازندرانی که گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله مازندران تحویل دادند، پرداخت شد و مابقی وجوه نیز با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه سیفا در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

او از افزایش ۹ درصدی میزان خرید تضمینی گندم سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: ۷۳ هزار و ۱۷۶ تن گندم به ارزش ۸۵۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به مراکز خرید اداره کل غله مازندران تحویل داده شد.

به گفته وفائی نژاد این مقدار خرید از ۹ هزار و ۳۳۸ کشاورز مازندرانی در ۲۹ مرکز خرید تضمینی گندم در استان و با تلاش مضاعف همکاران مستقر در مراکز خرید در ثبت ۲۲ هزار و ۶۷۸ سند در سامانه سیفا انجام پذیرفت که این میزان ثبت سند مالی با توجه به شرایط حمل محموله‌های گندم با تیلر، تراکتور و نیسان یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

او می‌گوید:گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.

به گفته وفائی نژاد پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار