استاندار همدان:

۲۴ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی برای سفر رئیس جمهور تعریف شده است

استاندار همدان گفت:حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی، نیمه‌تمام و اقتصادی با کار کارشناسی دقیق آماده شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد در نشست انجمن یادآوران عاشورای حسینی(ع) شهر همدان گفت: درهمین ارتباط حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و طرح‌های نیمه‌تمام برای سفر رییس جمهور به استان همدان تعریف شده است.

او گفت:  بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مجموعه‌های اقتصادی استان همدان در جریان سفر آیت الله رییسی و اعضای هیات دولت در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان گفت:استان همدان برای سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت، آمادگی کامل دارد و از این سفر به عنوان فرصتی مغتنم و مهم برای توسعه و رفع مسائل و مشکلات استان به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد.

به گفته قاسمی فرزاد یکی از دغدغه‌های جدی استان بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی و همچنین تامین آب شرب مصرفی است که برهمین اساس یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های محوری دولت سیزدهم برای رفع مشکل آب شرب مردم شهر همدان، اجرای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای است.

او گفت: به رغم شرایط ناشی از تحریم و کاهش اعتبارات طرح ها، دولت سیزدهم در چند ماهه اخیر حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح آبرسانی بین حوضه همدان (تالوار) اختصاص داده شده است.

استاندار همدان گفت: از سوی وزارت نیرو و دستگاه‌های مسئول برای تسریع در اجرای  طرح آبرسانی اقدام موثر و پیگیری‌های مستمر انجام شده است و در حالی که این طرح در طول ۱۷ سال اخیر  حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در سه ماه اخیر و با همت دولت سیزدهم  طرح آبرسانی (انتقال) بین حوضه‌ای همدان بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسمی فرزاد به دیگر فعالیت‌های شاخص دولت سیزدهم برای خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها  از ضرورت‌های اساسی کشور بود که دولت سیزدهم در نهایت دقت و شجاعت آن را با همراهی قابل توجه مردم عملیاتی و اجرا کرد.

او گفت: حمایت از بخش تولید با محوریت شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

استاندار همدان گفت:پارسال گذشته شاهد مرگ و میر روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر به علت شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم، که با تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های مدبرانه دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی و گسترده مردم، روند همه گیری ویروس کرونا کنترل و میزان مرگ و میر ناشی از آن به کمترین حد ممکن رسیده است.

او گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم در عرصه مبارزه با کرونا، تولید ۶ نوع واکسن است که به دیگر کشور‌های جهان نیز صادر شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر اینکه وظیفه مسئولان خدمت و خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: اتحاد و انسجام خوبی در بین ارکان مدیریتی نظام در استان برقرار شده است که  نقش مهم و موثری در توسعه استان دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.