معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: آیین افتتاح مرکز نیکوکاری مجمع اولیای استان در محل آموزشگاه فجر اسلام شهرکرد برگزار شد.

آقای بهرامی گفت: حدود دو هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و ضروری است در بحث شناسایی جامعه هدف و همچنین جامعه خیران اقدامات لازم صورت پذیرد.

از راه اندازی این مرکز شناسایی دانش آموزان نیازمند و خانوادهایشان و کمک به این دانش آموزان به صورت متمرکز و سازمان دهی شده است.

این مرکز زیر نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) است و همه اولیا می‌توانند با عضویت در این مرکز دانش آموزان بی بضاعت را یاری نمایند.


بیشتر بخوانید


دانش آموزان ایتام و محسنین از سوی ۱۷ هزار حامی در چهارمحال و بختیاری حمایت می شوند

آقای محمدی معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در سطح استان ۴۲ هزار خانواده و بالغ بر ۱۳ هزار دانش آموز زیر پوشش این دستگاه است که از این بین پنج هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان یا ایتام هستند یا  پدران آن‌ها نقشی در اقتصاد خانواده ندارد.

هزینه‌ مصوبی که به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود برای خانواده یک نفره ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این بودجه پاسخگوی خانواده‌ها نیست و دانش آموزان ایتام و محسنین از سوی ۱۷ هزار حامی در سطح استان مشغول حمایت هستند.

مراکز به صورت هیات امنایی اداره می‌شو در دریافت و پرداخت کمک‌های مردمی مختار هستند و فعالیت‌های خیر و احسان آن‌ها برای جلوگیری از کار موازی در یک سامانه ثبت می‌شود.

در چهارمحال و بختیاری ۱۵۵ مرکز ثبت شده است که ۲۲ مرکز از این مراکز تخصصی است و دو مرکز در حوزه دانش آموزی فعالیت دارند که علاوه بر مرکز مجمع اولیا، یکی در سازمان دانش آموزی مستقر است.

پارسال مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان جذب کمک‌های مردمی داشتیم که بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری جذب شده است.

یکی از راه‌های عدالت اقتصادی گسترش مراکز نیکوکاری است

آقای رئیسی عضو مجمع خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری گفت: امروز در تمام دنیا یکی از راه‌های عدالت اقتصادی گسترش مراکز نیکوکاری است.

در کشور آمریکا یک میلیون ۵۰۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد و ۱۰ درصد اشتغال از سوی مراکز نیکوکاری انجام می‌شود.

در ایران  اقتصاد دارای نوسانات زیادی است و این مهم موجب نیاز بیشتر به این مراکز خواهد شد.

مهمترین فعالیت مرکز باید هم افزایی و هدایت فعالیت‌های نیکوکاری جزیره‌ای در سطح مدارس چهارمحال و بختیاری باشد.

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان گفت: اعتماد مردم به عوامل مرکز خیریه مهم است و عوامل مرکز باید در عمل فعالیت خود را ثابت نمایند.

مرکز نیکوکاری مجمع اولیای چهارمحال و بختیاری از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را در محل آموزشگاه فجر اسلام شهرکرد آغاز نمود و خیران می‌توانند به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند به دفتر این مرکز واقع در طبقه سوم این آموزشگاه مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار