سید حسن نصرالله: یکی از دستاوردهای مقاومت براندازی طرح خاورمیانه جدید بود

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که یکی از مهمترین دستاوردهای محور مقاومت، از بین بردن طرح آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید بوده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه طی سخنانی به مناسبت فرار رسیدن سالروز پیروزی مقاومت در جنگ تموز سال ۲۰۰۶ مقابل رژیم صهیونیستی، یکی از مهمترین دستاورد‌های مقاومت را براندازی طرح آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید عنوان کرد.

دستاورد مقاومت، براندازی پروژه خاورمیانه جدید بود 

طبق گزارش المیادین، سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: از جمله دستاورد‌های مقاومت در جنگ تموز، براندازی پروژه آمریکا برای خارومیانه جدید بود.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: امروز نسخه جدیدی از پروژه خاورمیانه جدید وجود دارد و سفر بایدن به منطقه نیز در همین راستاست. آمریکای امروز با آمریکای سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ بسیار تفاوت کرده و رئیس جمهور پیر آن تصویری از چهره آمریکاست که وارد مرحله پیری شده است.

بایدن هیچ چیزی برای ارائه به ملت فلسطین ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: بایدن به دو علت به منطقه آمده است؛ اول برای متقاعد کردن کشور‌های خلیج فارس به صادرات نفت و گاز و دوم به خاطر اسرائیل. مأموریت اول و تعیین کننده آمریکایی‌ها برای نتایج جنگ روسیه و اوکراین، تأمین گاز جایگزین روسیه برای اروپاست. بایدن هیچ چیزی برای ارائه به ملت فلسطین ندارد.

از جمله دستاورد جنگ تموز، ایجاد بازدارندگی برای لبنان بود

وی در دامه افزود: آنچه باید از بایدن خواسته شود، تمدید آتش بس در یمن نیست، بلکه پایان جنگ، محاصره و نشست برای رسیدن به یک راه حل داخلی است. از جمله دستاورد‌های جنگ تموز ایجاد قواعد بازدارندگی برای لبنان مقابل دشمن بود. همه اسرائیلی‌ها می‌دانند که سخن بنی‌گانتس در مورد ورود به لبنان توخالی است. به گانتش توصیه می‌کنم تا به تجربه جنگ تموز و روز‌های آخر آن رجوع کند و روزی که قصد ورود به بنت جبیل را داشتند را به یاد آورد.

او همچنین گفت: اسرائیلی‌ها باید در حساب وکتاب‌های خود برای جنگ، محیط، توانمندی‌های و موقعیت جغرافیایی که همگی به نفع مقاومت هستند را در نظر بگیرند.

اجازه ندهید آمریکا فریب تان دهد

دبیرکل حزب لله لبنان در ادامه گفت: فرصت طلایی موجود برای استخراج گاز و نفت همین دوماه کنونی است و بعد از آن هزینه بالا می‌رود. خطاب به مسئولان لبنانی می‌گویم، اجازه ندهید آمریکا فریب‌تان داده و وقت را تلف کند. اگر حقوق خود را قبل از ماه سپتامبر تثبیت نکنید، شرایط پس از این مهلت بسیار پرهزینه خواهد شد.

وی همچنین گفت: ما واسطه آمریکایی را واسطه حساب نمی‌کنیم، بلکه او طرفی است که در راستای منافع اسرائیل عمل و به طرفی لبنانی اعمال فشار می‌کند. دو چیز هوکستین را در سفر اخیر به لبنان آورد؛ اول نیاز فوری برای تأمین گاز جایگزین برای گاز روسیه و دوم تهدیدات جدی مقاومت.

دشمن دچار نقطه ضعف است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: دشمن دچار نقطه ضعف است و آن نیاز او به گاز و نفت است؛ در مقابل لبنان نقطه قوتی دارد که توانمندی آن برای تعطیل کردن استخراج نفت و گاز از جانب دشمن است.

وی در ادامه افزود: مقاومت تنها نقطه قوتی است که مسئولان لبنانی در مذاکرات ترسیم مرز‌ها در اختیار دارند و بنابراین باید از آن استفاده کنند. ما هیچ توافقی نکردیم یا وعده‌ای نداده ایم که هیچ اقدامی نکنیم؛ ما منتظر مذاکرات هستیم و هرکس به آمریکایی چنین وعده‌ای را داده آن‌ها را فریب داده است.‌

می‌توانیم پهپاد‌های مسلح و غیرمسلح ارسال کنیم

سید حسن نصرالله گفت: اقدام کردن در زمان و موقعیت مناسب برای فشار به دشمن حق ماست. برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی سه پهپاد در آن واحد به سمت این رژیم پرتاب شد. ما می‌توانیم پهپاد‌های بیشتری را در آن واحد ارسال کنیم و همچنین می‌توانیم پهپاد‌های مسلح و غیر مسلح ارسال کنیم.

موضوع ترسیم حدود برای لبنان سرنوشت ساز است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: گزینه‌هایی را هم در آسمان هم در دریا و هم در زمین داریم و همه این گزینه‌های روی میز است. به دوست و دشمن می‌گوئیم که موضوع ترسیم حدود برای لبنان سرنوشت ساز و تنها راه نجات لبنان است، بنابراین این صحبت‌ها جنگ روانی نیست.

او در ادامه افزود: همه ما لبنانی‌ها باید صدای واحدی داشته باشیم و به دور از اختلافات این صدا را به گوش اسرائیلی‌ها برسانیم. به دشمن آمریکایی می‌گویم؛ پیام پهپاد‌ها شروع ناچیزی از آن چیزی بود که می‌توانیم به آن متوسل شویم. اگر کار به نقطه‌ای تاریک برسد، فقط میدان نفتی کاریش را هدف قرار نخواهیم داد بلکه بسیار از آن فراتر خواهیم رفت.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: اگر لبنان از استخراج نفت و گاز خود منع شود، به هر قیمتی که باشد، هیچکس نخواهد توانست نفت و گاز استخراج کند و بفروشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بارک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دین این‌گونه است کشوری را از اوج ذلت به کشوری قدرتمند تبدیل کرده قبل از حزب‌الله نیمی از کشور لبنان در اشغال اسرائیل بودودر خیابانهای بیروت جنگ خیابانی بود حالا اسراییلی ها مثل موش در لانه خود خریدند و در برابر این سید بزرگوار حرفی برای گفتن ندارند
Germany
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
با تمام احترامی قلبی که به شیخ مقاومت جناب سید حسن نصرالله داریم «با پوزش فراوان »بحران سوخت و انرژی لبنان و محور مقاومت را ایران اسلامی تآمین کرد در حالی که مردم شریف ایران از تحریم های تاجوانمردانه در رنج هستند اما متاسفانه کرسی ها مجلس لبنان پر شد از ائتلاف ۱۴ مارس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دورود خدا بر سید مقاومت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
البته مقاومت سرورت یعنی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
مرغ مرغ چلو مرغ!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
احسنت سید ولایت مدار واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سیدمقاومت ! میدونی مرغ و برنج و روغن کیلویی چنده؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ان حزب الله هم الغالبون
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام و درود خدا بر رزمندگان جبهه حق و عدالت
لعنت خدا بر ظالمین و منافقین تا روز قیامت
"جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ماشاالله، قدرت ایمانی و حمیت دینی و مسئولیت ملی شما ستودنی است.انشاالله در پناه خدا سلامت و موفق باشید.« امام خطاب به سید حسن نصراالله: شما نصراالله در لبنان هستید» واقعا که چنین شد...خدا رحمت کنه امام رو ، آنچه در گذشته دید الان اتفاق افتاده...خدا حفظ کنه هر انسان شرافتمند پای بند به انسانیت، اخلاق و دیانت رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
درودبر سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ما توی فقر میسوزیم شماها با ثروت ایران حالشو می برید
Iran (Islamic Republic of)
محمدم
۰۸:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
تورو تو گم راهی اشکاری میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
تو در فقر میسوزی ملت ایران با غیرت گدا نیست تویی که همیشه فقیری واز همه چیز فقیری ایرانی با غیرت آنچنان عزتمند است که اگر نان خشک بخورد خود را ذلیل نشان نمی‌دهد جوری صحبت می‌کنید که گویا روزی هزاران نفر دارند از گرسنگی می‌میرند یا ایرانیان شده اند گرسنگان آفریقا بس کنید خجالت هم خوب چیزیه از شهدای عزیزمان خجالت بکشید کم لجن پراکنی های شبکه‌های معاند را تکرار کنید این نظام قدرت جهانی دارد و شما مشکلاتی را که تا حدودی دشمن ایجاد کرده و بیشتر آن را بعضی از مدیران نالایق و نفوذی غربگدا بوجود آورد ه اند و همان افرادی که متعصبانه شکست سیاستهای غربگرایان را دنبال می‌کردند حالا درست در پازل دشمن بی همه چیز حرکت می‌کنند و می‌خواهند یاس و نا امیدی را در مردم بوجود آورند البته مردم دانا وتاثیر گذار وشهید داده که هشت سال جنگ را اداره کرده اند بسیار هوشیارتر از آنند که فریب بخورند از این سایت هم انتظار هست که مراقب باشند که شعبان بی مخ ها هنوز در این مملکت هستند و باز هم مثل سنوات گذشته مزاحمتهایی را ایجاد نکنند هر چند این‌ها خیلی کوچکتر وذلیل تر از آن هستند که بتوانند کاری بکنند
آخرین اخبار