مدیر کل سازمان غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: اجرای نخستین مرحله پرداخت هزینه خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان استان آغاز شد.

جمال صالحی گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم (۶ تیرماه) تا ۲۱ همین ماه، ۱۲۰ هزار و ۸۴۴ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر کل سازمان غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: از این میزان ۱۱۴ هزار و ۲۵۳ تن گندم در سامانه سیفا ثبت شده است، و هم چنین چک لیست ۸۷ هزار و ۹۶۳ تن هم به بانک عامل (کشاورزی) ارسال شده است.

او آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۱۶ هزار و ۳۴۷ تن خواند و گفت: تا کنون میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه در سال ما قبل آن که ۱۰۹ هزار و ۴۸۶ تن به عبارتی حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

صالحی گفت: تاکنون ۴۰۱ میلیون و ۸۴۴ هزار ریال از بهای خرید تضمینی گندم در استان به حساب کشاورزان واریز شده و به گفته وزیر جهاد کشاورزی این روند طی روز‌های آینده هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

او می گوید: بیشترین گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۳۳ هزار و ۳۹۹ تن، سقز با ۳۰ هزار و ۵۳۳ تن، کامیاران با ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن و قروه با ۱۵ هزار و ۴۸ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دهگلان، دیواندره و سنندج هم به ترتیب ۱۱ هزار و ۵۷۴ تن، ۲ هزار و ۹۷۵ تن و ۲ هزار و ۳۲۳ تن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.